14 Юни 2024петък04:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Готвят обединение на "Пътнически превози" и НКЖИ

Без инвестиции дори и сливането няма да подобри състоянието на превозите, смята Петър Бунев

/ брой: 234

автор:Мая Йовановска

visibility 756

Готви се обединяване на БДЖ "Пътнически превози" и Национална компания "Жлезопътна инфрастуктура" (НКЖИ), прогнозира пред ДУМА председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев. Възможност за обединението дават нови промени в Закона за железопътния превоз, чрез които се премахва забраната управителят на железопътната инфраструктура да извършва железопътен превоз. Това означава, че тоталното разделение, което беше направено през 2002 г. по време на царското правителство, ще бъде премахнато.
В друг текст от проектопромените се казва, че се създава възможност НКЖИ да стане и превозвач. Когато управител на железопътна инфраструктура е и железопътен превозвач, той трябва да отдели сметките си за дейността като управител на железопътната инфраструктура от сметките си за дейността като железопътен превозвач, пише още в проектодокумента.
Много европейски железници не приеха да има разделение. Такива са най-добрите - германската и австрийската. Те останаха холдинги и разделиха дейностите само счетоводно, както изисква европейската директива. Нашата позиция винаги е била против разделението, защото това само влошава състоянието на железницата, коментира Бунев. Според него разделението е създало напрежение в железницата. Ако обединението се случи, то ще доведе до подобряване на оперативното ръководството и на състоянието на железниците, прогнозира синдикалистът. Сега например диспечерите на НКЖИ въобще не ги интересува какво се случва в пътническия влак, началникът на гарата, който е към НКЖИ, няма никакво отношение към пътническите превози, разказа Бунев. Според него подобрение ще има от гледна точка на обслужване и на информираност на клиентите. Но дори и обединението едва ли ще подобри състоянието на пътническите превози без инвестиции, заяви той. И при обединяването "Пътнически превози" ще продължат да плащат такса на НКЖИ.
Ако промените станат факт, това ще даде възможност средствата, които получават НКЖИ и БДЖ да бъдат управлявани по-рационално и правилно, заяви генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев, цитиран от money.bg. Сега "Пътнически превози" плащат големи наеми на "Холдинг БДЖ" и това затруднява сериозно финансовото състояние на националния превозвач, посочи още Ламбрев. Председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров отказа коментар с аргумента, че все още е рано да се коментират подобни промени. Такава е и позицията на председателя на транспортната комисия в парламента Иван Вълков.

Синдикатите:
Моментът е неподходящ за продажба на "Товарни превози"

По данни на синдикатите за деветмесечието "Товарни презови" имат с 1,5 млн. тона по-малко превозени товари, бизнеспланът не се изпълнява и за шестмесечието са на загуба. В момента дълговете на товарните превози са 114 млн. лв. Според Бунев това предпоставя приватизацията на дружеството да стане на много ниска цена и нейното осъществяване е нецелесъобразно, защото приходите ще бъдат много малки.





 

Собственици на празни жилища ще плащат такса водомер

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 110

Ограничават броя на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 110

40 лв. за нощувка в къмпинг

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 110

"Булгаргаз" не успя да продаде газов капацитет

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 110

Крайнодесни и леви бойкотираха Зеленски

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 110

Германия е близо до задължителната казарма

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 110

В Испания влезе в сила законът за амнистията

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 110

Няма спасение

автор:Мая Йовановска

visibility 309

/ брой: 110

За децата ни

автор:Аида Паникян

visibility 299

/ брой: 110

Компрометираните "европейски идеи"*

visibility 248

/ брой: 110

Фалитът на КТБ - десет години по-късно

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ