30 Април 2024вторник20:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Great Wall Hover M2- китайското кубче

/ брой: 256

автор:Дума

visibility 1733

Родоначалници на кубизма в рисуването са французинът Брак и испанецът Пикасо, а при автомобилите японците. Като практични хора с неособено просторно жизнено пространство, те избират кубичната форма на купето като залог за простора в колата.
Китайците също са практична нация и не се свенят като видят нещо полезно да го използват. Така, както са направили в непознатия у нас модел на Great Wall - Hover M2. Това китайско кубче на колела предлага огромно за габарита си вътрешно пространство, което не би притеснило дори сумо борец.
На втория ред има още повече място, дори за трима високи мъже. Товарното пространство е сред най-големите - 600 литра, които при сгъване на седалките се превръщат във внушителните 2460 л. Затова няма проблем за транспортиране и на по-големи по габарит вещи, още повече, че достъпът до багажника е достатъчно широк.
Обликът на M2 е развит по кубичния принцип, проигран здраво при модели като Toyota bB, Nissan Cube и други подобни. Основната му идея е максимум вътрешност при минимум външен габарит. Това води и до купето тип "куфар" със силно развита горна част. Предните фарове на непознатото у нас китайче са огромни, но това не им пречи добре да се съчетават с доста ексцентричните калници, преден капак и почти правоъгълна радиаторна решетка, на който гордо се кипри фирменото лого.
Профилът се набива с масивните "вежди" на калниците и долната част на страниците, боядисани в различен от основния цвят. Задната колонка на покрива е почти вертикална, а четирите врати предлагат достатъчна ширина за лесно влизане и излизане.
Габаритите на кубчето са: дължина - 4011 мм; ширина - 1744 мм; височина - 1720 мм, а междуосието е  2499 мм.
Прословутата кубичност се отразява максимално полезно на интериора. Обзорността е отлична, централната конзола е истински център на вселената, защото пред шофьора на привичното място няма контролни прибори. Скоростомерът и намиращият се в него оборотомер са качени на втория етаж на таблото и са дръпнати към средата на колата. Под тях се разполага мултимедийната система с голям цветен дисплей, навигация и ефирна телевизия,  DVD-плейър, USB-вход, както и Bluetooth-модул в топ-обзавеждането Elite +. 
Нивата на комплектация са три, стандартното Luxe предлага ABS+EBD, предни възглавници, защита от кражба, металик, лети, 16-цолови джанти с гуми  195/55, климатик, плейър с CD и MP3, пълен електропакет, регулируем по височина волан, хидроусилвател и централно заключване, фарове за мъгла, релси на покрива и подгряване на огледалата. Следващото ниво е Elite, което добавя спойлер на задната врата и паркинг-асистент.
Под капака нещата са скромни - разположен напречно четирицилиндров мотор с ходов обем 1.5 литра, мощност от 105 к.с. при 6000/мин. и максимален въртящ момент от 138 Нм при 4200/мин. Тези цифри не осигуряват впечатляваща динамичност, но тя не е и нужна за типично семейния по характер автомобил. Максималната му скорост е 158 км/ч., а далеч по-важният фактор - разходът на гориво, е средно в рамките на 7.4 литра на 100 км път.
Отличителната черта на Hover M2 спрямо другите пътни кубчета е наличието на опция за задвижване на четирите колела. При нормално движение задвижването е на предния мост, но при първото приплъзване на някое от предните колела веднага се включва задната ос. Това става с помощта на висок съединител, който много грамотно управлява разпределението на въртящия момент на мотора към колелата. Колата не е типичен оф-роудър и затова отсъства система за блокировка на диференциала.
На кого ще се хареса китайското кубче? Най-вече навярно на заклетите виладжии и млади семейства с немирници, за които просторът на колата е най-важното качество, а всичко останало отива на втори план. Друг е въпросът кога ще го видим на пазара у нас и на каква цена?

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 363

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 386

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 345

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 325

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 425

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 386

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 357

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 315

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ