07 Юли 2025понеделник11:06 ч.

Грешници

/ брой: 136

автор:Искра Милева

visibility 2938

Осем загинали при катастрофа на автобус на магистрала "Тракия". 12 отнети детски живота при катастрофа на автобус при река Лим. Автобус помете 16 при Бакаджика. Това не е просто статистика. Това са почернените семейства на всички загинали нелепо. Да, и вчера политици поднесоха съболезнованията си за отишлите си на магистрала "Тракия". Да, и вчера България бе в траур. Да, и вчера управляващите се сетиха, че така не може. Ще се въвеждат камери за техническите прегледи, ще се въвежда ограничение за възрастта на автобусите, ще се слагат колани в рейсовете и т.н.
Няма лошо в тези намерения. Но защо отново трябва всичко да е "след дъжд качулка". Защото това не е нито първата трагедия, нито, дори да звучи като черно пророческо проклятие, ще е последната. Защото закони и сега има. Въпросът е обаче кой ги спазва. А още по-големият въпрос е кой следи за спазването им. Да, официално има наказани. Но това са поредните уволнени. И какво като са уволнени? Кой гарантира на хората, че следващите и следващите, и следващите няма също да бъдат уволнени? И защо трябва да се назначават непрекъснато някакви хора в разни институции, след като нещата продължават да се въртят в същия порочен кръг?
А кръгът от години е един и същ. И като в дежа вю слушаме същите приказки, същите намерения и при последната трагедия. Когато има трагедия, хората не се интересуват кой е поредният шеф на поредната автобусна фирма. В случая обаче той е не друг, а ексшеф на ДАИ-Бургас. И тогава възниква въпросът: колкото и камери да се сложат, дали пак един стар рейс убиец няма да премине успешно техническия си преглед? Възниква и въпросът как така уж се следи за маршрута на автобуса, а изведнъж се оказва, че се продават билети за спирки, на които той "не спира"? Как така се налага шофьорите сами да си ремонтират автобусите, а за по-старите дори нямало части? Къде е КАТ? Защото докато поредното ново ръководство на службата разказва за идеите си всеки ден да има различна акция на пътя, точно там - на пътя, си отиват нелепо хора. Къде е КАТ, когато тези автобуси хвърчат с безумна скорост, само и само да се надцакат с времето?
Кръгът е порочен. Но когато става въпрос за човешки животи, това, че някой допуска това да се случва, не е просто грешка. А прегрешение. По-старите хора, които са и мъдри, са казали: "Път време няма!"
 

Декларациите - в лева, плащаме данъка в евро

автор:Дума

visibility 122

/ брой: 122

Само две безплатни лекарства за деца до 7 години

автор:Дума

visibility 130

/ брой: 122

Между 150 и 200 пожара всеки ден у нас

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 122

Терзиев иска платено паркиране и за 15 минути

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 122

Пускат нови 17 км от магистрала "Хемус"

автор:Дума

visibility 145

/ брой: 122

България е увеличила с 2500% износа на ток

автор:Дума

visibility 139

/ брой: 122

Едва 4% от българите предпочитат да пътуват с влак

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 122

Евтиният самолетен билет е примамка

автор:Дума

visibility 137

/ брой: 122

ЕС започва спешно складиране на минерали

автор:Дума

visibility 141

/ брой: 122

Гръцки митничари арестувани за рекет

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 122

Без телефони в час учениците са "в час"

автор:Дума

visibility 142

/ брой: 122

Накратко

автор:Дума

visibility 116

/ брой: 122

Одисеята БДЖ

автор:Барбара Пейчинова

visibility 94

/ брой: 122

Войната като доминираща тенденция

visibility 137

/ брой: 122

Накъде след еврозоната?

автор:Димитър Събев

visibility 135

/ брой: 122

БСП се върна към своите корени

автор:Александър Симов

visibility 144

/ брой: 122

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ