15 Ноември 2025събота03:28 ч.

Грешници

/ брой: 136

автор:Искра Милева

visibility 3297

Осем загинали при катастрофа на автобус на магистрала "Тракия". 12 отнети детски живота при катастрофа на автобус при река Лим. Автобус помете 16 при Бакаджика. Това не е просто статистика. Това са почернените семейства на всички загинали нелепо. Да, и вчера политици поднесоха съболезнованията си за отишлите си на магистрала "Тракия". Да, и вчера България бе в траур. Да, и вчера управляващите се сетиха, че така не може. Ще се въвеждат камери за техническите прегледи, ще се въвежда ограничение за възрастта на автобусите, ще се слагат колани в рейсовете и т.н.
Няма лошо в тези намерения. Но защо отново трябва всичко да е "след дъжд качулка". Защото това не е нито първата трагедия, нито, дори да звучи като черно пророческо проклятие, ще е последната. Защото закони и сега има. Въпросът е обаче кой ги спазва. А още по-големият въпрос е кой следи за спазването им. Да, официално има наказани. Но това са поредните уволнени. И какво като са уволнени? Кой гарантира на хората, че следващите и следващите, и следващите няма също да бъдат уволнени? И защо трябва да се назначават непрекъснато някакви хора в разни институции, след като нещата продължават да се въртят в същия порочен кръг?
А кръгът от години е един и същ. И като в дежа вю слушаме същите приказки, същите намерения и при последната трагедия. Когато има трагедия, хората не се интересуват кой е поредният шеф на поредната автобусна фирма. В случая обаче той е не друг, а ексшеф на ДАИ-Бургас. И тогава възниква въпросът: колкото и камери да се сложат, дали пак един стар рейс убиец няма да премине успешно техническия си преглед? Възниква и въпросът как така уж се следи за маршрута на автобуса, а изведнъж се оказва, че се продават билети за спирки, на които той "не спира"? Как така се налага шофьорите сами да си ремонтират автобусите, а за по-старите дори нямало части? Къде е КАТ? Защото докато поредното ново ръководство на службата разказва за идеите си всеки ден да има различна акция на пътя, точно там - на пътя, си отиват нелепо хора. Къде е КАТ, когато тези автобуси хвърчат с безумна скорост, само и само да се надцакат с времето?
Кръгът е порочен. Но когато става въпрос за човешки животи, това, че някой допуска това да се случва, не е просто грешка. А прегрешение. По-старите хора, които са и мъдри, са казали: "Път време няма!"
 

Кабинетът одобри бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 2903

/ брой: 214

Тежките ремонти на магистралите приключват

автор:Дума

visibility 3227

/ брой: 214

България с най-голям спад на производството

автор:Дума

visibility 3049

/ брой: 214

Не се презапасявайте с гориво

автор:Дума

visibility 2913

/ брой: 214

Планираният бюджет на ЕС е най-големият

автор:Дума

visibility 2560

/ брой: 214

Безредици в мигрантски център до България

автор:Дума

visibility 2975

/ брой: 214

Киев удари със своя далекобойна ракета

автор:Дума

visibility 2956

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2580

/ брой: 214

Град като паркинг

автор:Александър Симов

visibility 2972

/ брой: 214

У нас все парите са важни

автор:Таня Глухчева

visibility 2877

/ брой: 214

Има правен вакуум за сградната инсталация при парното

visibility 2940

/ брой: 214

Казахстан - пример за традиция и отвореност към света

автор:Дума

visibility 2883

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ