Хазартът сваля рекламите от 5 до 18 ч.
/ брой: 243
Хазартният бранш в България е готов да се саморегулира по отношение на рекламата и доброволно да я свали изцяло от телевизионния екран между 5 и 18 ч., освен ако през деня не се излъчва спортно събитие. Браншът се ангажира още от 1 януари 2023 г. да свали съобщенията за размера на паричните и предметните награди по телевизията, радиото и на външната реклама. Това означава отпадане на рекламирането на бонуси, джакпоти, автомобили и др. Това е част от проект за самоограничения, около който браншът се обедини, съобщи Владимир Доков от Българската гейминг асоциация по време на дебат, организиран от Съвета за електронни медии.
Друг ангажимент е рекламните лица занапред да са навършили поне 23 години. Игралната индустрия обещава още да не позиционира външна реклама в близост до училища. Освен това всички рекламни съобщения по телевизията и радиото задължително ще съдържат призив за разумно залагане. Ще се избягва представянето на хазартните игри като възможност за решаване на социални, лични, финансови проблеми.
Браншът обещава също да не работи в интернет с партньори, които разпространяват агресивни съобщения за залагане, като например "играй", "няма време", "заложи" и т. н. Тези банери не идват от хазартните оператори, а от афилиейтед партньорите, които отклоняват голяма част от трафика към нелегални сайтове, стана ясно от думите на Доков.
Дискусията в СЕМ не излезе с никакви други решения на проблема с агресивната и прекомерна реклама на хазарт извън обещанието на сектора за доброволни самоограничения. Председателят на медийния регулатор Соня Момчилова обясни, че съветът е много активен по темата, но в същото време правомощията му са "твърде ограничени". Момчилова изрично изтъкна, че органът не може да направи нищо за онлайн рекламата.
Изпълнителният директор на Националната агенция за приходите, която в момента отговаря за контрола върху хазарта, Борис Михайлов изненада аудиторията с невъзможността си да представи данни за събраните данъци и такси от сектора. "Няма да назова числа, но цифрите със сигурност не са тези, представени от бранша", каза Михайлов по повод изказване на гейминг асоциацията, че 1,5 млрд. лв. са приходите в бюджета на година под формата на ДДС, корпоративен данък, хазартни такси и осигуровки.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.