18 Март 2025вторник05:13 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Христов сигурен за "Дакар" 2012, Ценков още не

Двамата пилоти отличени за пробив в световния спорт

/ брой: 20

автор:Владимир Николов

visibility 1841

Първите български участници в рали "Дакар" Петър Ценков и Тодор Христов бяха отличени за пробив в световния спорт. Те получиха "Златния знак" на Пресклуб България. Двамата планират да издадат алманах със снимки, както и DVD с  впечатленията си от престижната надпревара. Христов потвърди, че със сигурност има желание да участва в ралито и догодина, докато Ценков ще реши това до месец. Софиянецът, който завърши 13-и в престижната надпревара, и недостигналият финал троянец са горди, първи в 33-годишната история на рали "Дакар" са проправили пътя на своите сънародници за следващите издания на състезанието.
Първият им следовник е колегата им от офроуд състезанията Димитър Боевски, който вече е започнал подготовка за рали "Дакар" 2012 и дори си е поръчал мотор КТМ, с каквито се състезават най-добрите пилоти в ралито.
"Дакар" не е състезание с другите, а със самия себе си. На ден се изминават около 800 км. Трасето е осеяно с тежки ендуро елементи - ровове, каньони, огромни пукнатини, коварни почви и др. Изключително трудна е навигацията, особено в пустинята, където лесно можеш да се изгубиш. За да избегна тази опасност, в дюните следях непрекъснато следите на най-добрите пилоти", заяви Ценков. За него най-голяма заплаха при първото му участие е било обезводняването.
Той поглъщал огромни количества изотониращи течности, за да не изпадне в критично състояние. "Караш по 15-16 часа, спиш 3-4 часа, останалото време в денонощието е хранене, къпане и работа с механика за подготовка на следващия етап", признаха категорично и двамата пилоти, за които най-ярките спомени са от прекосяването на Андите и на пустинята Атакама, а след финала на етапа ги посрещнал транспортният министър Александър Цветков, който е спонсор на двамата пилоти и прескочил от делегация в Бразилия, за да ги приветства.
"На 3300 м височина в планината имаше сняг и мъгла, а когато слязохме в Чили, ни псрещна 43-градусова горещина", припомниха си пилотите, които срещнали най-сериозни проблеми с тунинга на машините си. "Нашите АТВ-та "Кан-Ам" са поне 3 пъти по-скъпи от "Ямаха", с каквито се движеха латиноамериканците. Проблемите ни обаче са, че едва осигурихме по 50 000 евро за участието и се чувствахме като бедняци", признаха родните пионери в рали "Дакар", които заради липса на средства са пропуснали тунинговането във Франция и са използвали базов модел на "Кан-Ам", който настройвали едва в първите етапи на ралито.
Те са сигурни, че рали "Дакар" няма да се върне в Африка заради сигурността на пилотите. Освен това в Южна Америка цялото население е екзалтирано около пилотите. Аржентина е платила 7 млн. евро за организация на ралито, но приходите от туризмъм само по време на провеждането му през 2010 г. надхвърлили 80 млн. В Чили платили само 4 млн. заради икономии и възстановителни работи след земетресението. Боливия и Перу също искат да са домакини на ралито догодина, което е било наблюдавано в над 150 страни.
 

За 10 години хлябът е поскъпнал двойно

автор:Дума

visibility 2144

/ брой: 49

Вдигат два пъти толтаксите - от април и от септември

автор:Дума

visibility 1849

/ брой: 49

БНБ пуска търг за претопяване на 7,7 млн. тона стотинки

автор:Дума

visibility 1611

/ брой: 49

59 загинали при пожар в дискотека в РС Македония

автор:Дума

visibility 1443

/ брой: 49

Мицкоски отлага посещения

автор:Дума

visibility 2534

/ брой: 49

България споделя болката от трагедията

автор:Дума

visibility 2360

/ брой: 49

Евролидери и съседни страни предложиха помощ

автор:Дума

visibility 1954

/ брой: 49

От нас зависи

автор:Юлия Кулинска

visibility 2669

/ брой: 49

България в 10 рунда

автор:Иван Генов

visibility 2834

/ брой: 49

Политкоретният съд

автор:Юри Михалков

visibility 2704

/ брой: 49

За повече солидарност и съпричастност

автор:Искра Баева

visibility 2344

/ брой: 49

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ