29 Март 2024петък08:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

И вълкът сит, и агнето... го няма

/ брой: 292

автор:Мая Йовановска

visibility 630

Почти в самото начало на железничарската стачка, която продължи цели 24 дни, синдикатите бяха готови на всичко, за да постигнат това, което искаха. Защото, както самите те заявяваха, това, за което се борят, е не само заради работниците, а преди всичко заради хората в тая държава. Мисля, на всички е ясно, че компанията е от национално значение. Този вид транспорт не е голям замърсител, какъвто е например автотранспортът. А и ЕС ни задължава да увеличим железопътния транспорт като дял от общия. Но какво от това, правителството на Бойко Борисов си има свои приоритети.
Профсъюзите дори заявиха, че ако не бъдат изпълнени исканията им, по-добре управляващите да си припомнят резултата от стачката през 1919 г., продължила 55 дни, след която си е заминало правителството. Позицията им изглеждаше непреклонна. Сегашната стачка продължи около два пъти по-малко, но бе все пак достойно дълга за браншови протест в най-новата ни история. Правителството не си замина, но дали синдикатите постигнаха това, за което се бореха?
Преди започването на стачката, а и в началото й синдикатите нямаха диалог с ръководството на БДЖ, защото, както те твърдяха, няма как да имаш диалог с хора, дето не разбират от железница. Твърдяха, че чрез плана за спасяване на дружеството ръководството всъщност готви превръщането на железницата в атракцион, след като иска да закрие 150 влака, и то без да има изготвен анализ. Крайният резултат е, че се съкращават не 150, а 138 влака. Е, голям келепир!
С това не искам да омаловажа ролята на синдикатите, но според министъра от железницата трябва да остане една "малка железница". И така май прогнозите на професионалистите, че БДЖ ще бъде само едно атракционно влакче, ще се сбъднат. Другото искане - да бъде подписан Колективен трудов договор, стана, но в него има ли го онова, за което твърдяха, че се борят протестиращите? Отговорът е - не. Защото, както вчера стана ясно, железничарите хем ще имат по-кратък отпуск, хем обезщетенията им ще са по-ниски. Даже в КТД не била включена като страна една от синдикалните организации. Означава ли това разцепване на профсъюзите? Защото в началото те бяха единни.
А онова, за което още от миналата година настояваха - да бъде сменено некомпетентното ръководство на железницата, случи ли се? И тук отговорът е - не. За сметка на това планираното съкращение на 2000 души от БДЖ остава в сила. А печелившите "Товарни превози" ще бъдат приватизирани от когото трябва. И какво стана в крайна сметка: И вълкът сит, и агнето... го няма. Остава само да се надяваме, че тези, дето протестираха, ръководството няма да ги подгони. Ама и това никак не ми се вярва.
Не е малко все пак, че железничарите удържаха 24 дни протести. И дано това събуди обществото ни и повлече крак.
 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 476

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 531

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 452

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 515

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 523

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ