01 Май 2024сряда07:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Ил-112В извърши първия си полет

/ брой: 66

автор:Дума

visibility 1313

Най-новият и първият изцяло разработен в съвременна Русия военнотранспортен самолет Ил-112В, извърши първия си полет на 30 март т.г. от летището на Воронежкия авиостроителен завод.

Полетът е продължил 45 минути, а Ил-112В е бил съпровождан от самолет-лаборатория Ил-114ЛЛ. Командир на екипажа е бил шеф-пилотът от Обединената авиостроителна корпорация, героят на Русия, Николай Куимов. Значимостта на събитието бе отбелязана от присъствието на вицепремиера Юрий Борисов, който отговаря за военнопромишления комплекс. Преди полета в продължение на почти два месеца Ил-112В извършваше комплекс от летищни изпитания, пробези по пистата без отделяне от нея или с частично отделяне, за да изпита всички необходими системи. В самолета са използвани само руски детайли и агрегати, включително газотурбинните двигатели, които допреди събитията от 2014 г. се внасяха от Украйна. Програмата за създаването на Ил-122В се разглежда от руснаците и като импортозаместваща, защото досега този тип техника беше или на украинския производител "Антонов", или като двигатели се предлагаха аналози от САЩ и Западна Европа.

Ил-122В се класифицира като лек транспортен самолет, способен да пренася до 5 т товари или 44 души на разстояние до 1200 км. Той трябва да замени остарелите самолети Ан-26 в руската военнотранспортна авиация, която сега експлоатира над 170 такива машини. По предварителни данни руската машина превъзхожда два пъти по транспортна ефективност, създадения в СССР Ан-26. 

Общата потребност във военния и гражданския сектор от Ил-112 се оценява на 300 машини.

 

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 522

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 481

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 454

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 398

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ