14 Май 2024вторник17:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Има ли бъдеще железницата

/ брой: 290

автор:Мая Йовановска

visibility 1210

Управляващите подписаха вчера меморандум със Световната банка, чрез който ще бъде уредено финасовата институция да ни отпусне 600 млн. лв. Това означава нови дългове за държавата, и то към Световната банка, откъдето впрочем дойде Симеон Дянков. Твърди се, че тези пари ще бъдат използвани за съживяване на железопътния сектор, като ще отидат в двете компании - БДЖ и Националната компания "Железопътна инфраструктура". Заемът е "срещу реформи". Какво се крие всъщност зад споразумението за "реформи" със СБ? От месеци синдикатите алармират, че това не означава нищо освен яки съкращения на железничари. Очаква се за няколко години 9000 да загубят работата си, а вече 3000 останаха на улицата. Че на управляващите не са им необходими железничари, вече е повече от ясно, защото иначе щяха да си сложат за ръководители специалисти, дето разбират от тая работа. Самият транспортен министър Цветков вчера се опита да заобиколи темата със съкращенията, като нарече предстоящята социална брадва оптимизация.
От числата, които бяха оповестени, стана ясно и друго - че няма да има никакви реформи в мъчещите се да оцелеят години наред БДЖ и НКЖИ, а парите ще хвръкнат за покриване на стари задължения. А те са - загуби за 218 млн. лв., задължения към банките от 572 млн. лв. и още 171 млн. лв. към доставчици. И какво излиза - заем от 600 млн. лв. срещу дългове от близо 1 милиард. Кой кого ще погълне? И за какви реформи въобще ще стигнат парите, след като у нас 80 на сто от железния път е за основен ремонт, а влаковете са в плачевно състояние?
Всичко това се случва в навечерието на готвената от синдикатите ефективна стачка, която се очаква около Нова година. Хората, работещи в бранша, са против държавата ни да се зароби с такъв меморандум. Тежестта от последиците на подобно споразумение едва ли ще е само в огромните съкращения, защото тези хора отговарят за безопасността на движението и за живота на всички нас.
Управляващите са се заели и с друга реформа - да направят холдинг. От цялата работа намирисва на бъдеща приватизация на печелившите товарни превози. А именно те хранят железницата. И ако държавата остане само с пътническите превози, то на по-късен етап нищо чудно те да бъдат закрити. Защото отдавна я има възможността, ако някой частник иска, да може да получи лиценз за пътнически превози. От всичко, което се случва след идването на Борисовото правителство, личи пълно безхаберие за бъдещето на железницата. А дали някой е имал интерес от цялата тази работа, ще разберем след време.

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

автор:Дума

visibility 367

/ брой: 88

БДЖ пак се разделя с хартиеното билетче срещу 16 млн. лв.

автор:Дума

visibility 330

/ брой: 88

Денят на данъчната свобода настъпи

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 88

Работници от Бангладеш ще берат череши у нас

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 88

България отхвърля проявата на Силяновска

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 88

Шойгу на нов пост, сменя го икономист

автор:Дума

visibility 364

/ брой: 88

Каталунските сепаратисти губят мнозинството си

автор:Дума

visibility 344

/ брой: 88

Накратко

автор:Дума

visibility 276

/ брой: 88

Дано не е късно

автор:Мая Йовановска

visibility 368

/ брой: 88

Комуникационна грешка

автор:Деси Велева

visibility 324

/ брой: 88

Пак Путин е виновен!

автор:Таня Глухчева

visibility 371

/ брой: 88

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 88

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ