Искат строг контрол на рекламата на продукти за пушене
/ брой: 101
Една от сериозните заплахи пред младите хора днес са новите тютюневи продукти, които индустрията промотира с все по-привлекателни и агресивни реклами, предупреди председателят на УС на "Коалиция за живот без тютюнев дим" д-р Гергана Гешанова. Тя заяви, че като превантивна мярка са необходими строги регулации за този тип продукти. Д-р Гешанова се позова на становище на Международния съюз за борба с туберкулозата и белодробните заболявания. Междувременно от СЗО обявиха, че започват контра маркетингова кампания, тъй като според данните им индустрията прилага задълбочени проучвания и планирани стратегии, предназначени да привлекат ново поколение потребители на тютюн.
От "Коалиция за живот без тютюнев дим" смятат, че решителността за ефективни действия за намаляване на жертвите от тютюнопушенето у нас изглежда несъразмерно по-малка от тази, демонстрирана спрямо КОВИД-19. Те представят данни от доклад "На фокус: здравето и благополучието на юношите" на СЗО, според които българските деца и младежи на 11 и 15 години се нареждат на първо, а 13-годишните - на второ място по тютюнопушене сред 45 европейски страни.