29 Март 2024петък01:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Как да съхраняваме гумите?

/ брой: 297

автор:Дума

visibility 2573

Гумите, както и всяка вещ от заобикалящия ни свят, се нуждаят от правилно съхранение. Добрият стопанин редовно сменя гумите си според сезона и винаги има комплект, който трябва да запази някъде. По-долу даваме някои съвети как да ги запазваме, когато не са на колата, за да ни служат и по-дълго.
1. Най-добре е това да става в затворено помещение при оптимална температура на въздуха 10-25 градуса и при относителната му влажност 50-80%. На въздух, но под открит навес можем да ги държим максимум месец, а съхраняването им под открито небе е КАТЕГОРИЧНО забранено, защото температурните колебания, влажността и прякото слънчево облъчване влияят силно негативно върху качествата на гумата, разваляйки характеристиките й. Оптимални за съхранение са проветриви мазета, където няма тръби на парното.
2. Не бива гумите да се пазят в едно и също помещение с гориво-смазочни материали, химически вещества и нефтопродукти.
3. Ако гумите са на джанти, е най-добре да се закачат на прът, прекаран през централния отвор на джантата. Ако не са, е също добре да са във вертикално положение, стъпвайки на полукръгла повърхност. При по-дълъг период на съхранение е добре през два-три месеца да се завъртат по малко, за да се промени мястото им на стъпване върху опората. Така се избягва деформацията на бордовете и протектора, която води до нарастване на дисбаланса на гумата.
4. Не бива гумите да се съхраняват в легнало положение, наредени една върху друга. Под въздействие на силата на тежестта става деформация на протектора на по-ниско разположените гуми. При по-дълъг период също се променя изгъването на борда и на профила на протектора, който приема в напречно сечение кръгла форма. При повторното качване на такава гума на колата се намалява контактното й петно с пътя, намалява се сцеплението и се появява по-интензивно изтъркване на протектора в централната му част.
5. Ако гумите са на джанти, то налягането в тях трябва да е между експлоатационното и минимум 0.5-1,0 бара. Това се прави с оглед гумата да не се деформира.
6. Не бива гумите да се хвърлят от високо – от балкон или тротоара в мазето, ако височината е над 1,5 метра, иначе може да се деформират бордовете на гумата и на джантите, както и да възникнат проблеми с херметичността и с ресурса.
7. При изваждането на гумите за нова употреба на колата всяка една от тях трябва внимателно да се провери за промени през периода на съхранението и дали няма по тях напуквания, за да не ни изненадат неприятно при по-нататъшната си експлоатация.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ