14 Ноември 2025петък20:46 ч.

Как да съхраняваме гумите?

/ брой: 297

автор:Дума

visibility 3400

Гумите, както и всяка вещ от заобикалящия ни свят, се нуждаят от правилно съхранение. Добрият стопанин редовно сменя гумите си според сезона и винаги има комплект, който трябва да запази някъде. По-долу даваме някои съвети как да ги запазваме, когато не са на колата, за да ни служат и по-дълго.
1. Най-добре е това да става в затворено помещение при оптимална температура на въздуха 10-25 градуса и при относителната му влажност 50-80%. На въздух, но под открит навес можем да ги държим максимум месец, а съхраняването им под открито небе е КАТЕГОРИЧНО забранено, защото температурните колебания, влажността и прякото слънчево облъчване влияят силно негативно върху качествата на гумата, разваляйки характеристиките й. Оптимални за съхранение са проветриви мазета, където няма тръби на парното.
2. Не бива гумите да се пазят в едно и също помещение с гориво-смазочни материали, химически вещества и нефтопродукти.
3. Ако гумите са на джанти, е най-добре да се закачат на прът, прекаран през централния отвор на джантата. Ако не са, е също добре да са във вертикално положение, стъпвайки на полукръгла повърхност. При по-дълъг период на съхранение е добре през два-три месеца да се завъртат по малко, за да се промени мястото им на стъпване върху опората. Така се избягва деформацията на бордовете и протектора, която води до нарастване на дисбаланса на гумата.
4. Не бива гумите да се съхраняват в легнало положение, наредени една върху друга. Под въздействие на силата на тежестта става деформация на протектора на по-ниско разположените гуми. При по-дълъг период също се променя изгъването на борда и на профила на протектора, който приема в напречно сечение кръгла форма. При повторното качване на такава гума на колата се намалява контактното й петно с пътя, намалява се сцеплението и се появява по-интензивно изтъркване на протектора в централната му част.
5. Ако гумите са на джанти, то налягането в тях трябва да е между експлоатационното и минимум 0.5-1,0 бара. Това се прави с оглед гумата да не се деформира.
6. Не бива гумите да се хвърлят от високо – от балкон или тротоара в мазето, ако височината е над 1,5 метра, иначе може да се деформират бордовете на гумата и на джантите, както и да възникнат проблеми с херметичността и с ресурса.
7. При изваждането на гумите за нова употреба на колата всяка една от тях трябва внимателно да се провери за промени през периода на съхранението и дали няма по тях напуквания, за да не ни изненадат неприятно при по-нататъшната си експлоатация.

Кабинетът одобри бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 2903

/ брой: 214

Тежките ремонти на магистралите приключват

автор:Дума

visibility 3227

/ брой: 214

България с най-голям спад на производството

автор:Дума

visibility 3049

/ брой: 214

Не се презапасявайте с гориво

автор:Дума

visibility 2913

/ брой: 214

Планираният бюджет на ЕС е най-големият

автор:Дума

visibility 2560

/ брой: 214

Безредици в мигрантски център до България

автор:Дума

visibility 2975

/ брой: 214

Киев удари със своя далекобойна ракета

автор:Дума

visibility 2956

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2580

/ брой: 214

Град като паркинг

автор:Александър Симов

visibility 2972

/ брой: 214

У нас все парите са важни

автор:Таня Глухчева

visibility 2877

/ брой: 214

Има правен вакуум за сградната инсталация при парното

visibility 2940

/ брой: 214

Казахстан - пример за традиция и отвореност към света

автор:Дума

visibility 2883

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ