18 Април 2024четвъртък12:03 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Как работи електромобилът?

/ брой: 273

автор:Дума

visibility 3296

Може би е трудно да се повярва, но електромобилът работи както и всички останали битови електроуреди с автономно захранване, а разликата е само в много по-голямата батерия.
Модерните електромобили имат комплект от литиево-йонни акумулатори, съставени от отделни малки клетки, групирани в модули. Повечето от електромобилите имат доста модули - между 100 и 200 на брой. Най-известният модел на пазара на електромобилите - този на Tesla, има друга компановка на акумулаторите. Там се използват хиляди много малки акумулаторни клетки, много подобни на тези при вашия лаптоп. Разликата обаче е в цифрите - в лаптопа те са 6 или 9, докато при Tesla 5000, че и повече. .
По принцип акумулаторът при електромобилите се разполага в дъното на конструкцията на колата, за да се снижи максимално центърът на тежестта на автомобила към земята. Това осигурява по-висока стабилност на колата в движение и най-вече в завоите. В доста от моделите акумулаторният блок е тънък и плосък, но доста голям на ширина и дължина, така че покрива почти целия под на колата. Така е при Nissan Leaf и Tesla Model S, където е много плосък и монтиран под дъното на колата и краката на пътниците.
Енергията, съхранена в акумулатора, захранва електромотор, който пък от своя страна задвижва колелата на автомобила. Класическата схема на задвижване е с диференциал и редуцираща предавка. За разлика от автомобилите с двигател с вътрешно горене тук отсъстват предавателна кутия и трансмисия, защото електромоторът може да работи в много по-голям оборотен диапазон, отколкото двигателите с вътрешно горене. Tова позволява отпадането на трансмисия, която при класическите автомобили спомага за координиране на оборотите на мотора с тези на колелата при движение. Всичко това дава възможност за създаването на доста по-лека и проста конструкция при инженерното развитие и дизайн на електромобилите.
С цел на по-висока икномичност и ефективност при работата на електромобила в движението, електромоторът не само задвижва колелата му, но и също служи за генератор на електроенергия за дозареждане на акумулатора при движение на колата по инерция или в режим на спиране. Това прави електромобилите много по-ефикасни в енергийно отношение от класическите автомобили с ДВГ, по-ефикасни и от хибридните модели. Процесът на възстановяване на енергията при спиране (регенеративно спиране) може да възстановява до една трета от предварително заредената енергия на акумулатора, което пък резултира в по-дълъг пробег с едно негово зареждане.
Освен пакета акумулатори и електромотора, в колата има и трети пакет електрически уреди, общо наричани силова електроника. Това са яки електрически връзки и други компоненти, които променят волтажа на тока, използван от различините електрокомпоненти на колата и също го конвертират от променлив (AC) в прав ток  (DC) и обратно. В този пакет има бордови зареждач, който поема напрежението от зарядния конектор и го предава на акумулатора на автомобила.
Електромоторът, акумулаторът и блокът силова електроника, общо взето, са най-голямата част от електрообзавеждането на колата. Има и някалко радиатора, които отнемат топлината от охаждащите течности, циркулиращи около и вътре в акумулатора, мотора и силовата електроника, за да им се осигури подходящата работна температура и продължителност на живот. Подобно на телесната температура при хората, акумулаторът на електромобила "предпочита" да работи при 36 градуса Целзий.

 

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 131

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 139

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 128

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 118

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 134

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 108

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 116

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 119

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 117

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ