15 Юли 2025вторник00:02 ч.

Канада се опря на бившата метрополия

Отава избра британските фрегати “Тип 26” като перспективен основен кораб във ВМС

/ брой: 207

автор:Георги Георгиев

visibility 3051

Правителството на Канада е избрало проекта на британския консорциум “Комбат шип тийм”, в който влиза и корпорацията БАЕ Системс, за да бъде използван като базов от канадския клон на американката “Локхийд Мартин” за строителството на 15 перспективни фрегати за местните ВМС, съобщи руският блог bmpd. Проектът “Тип 26” на “Комбат шип тийм”, наскоро беше избран и от британския флот, за който ще бъдат построени осем кораба, челният от които “Глазгоу” бе заложен през юли 2017 г. на стапелите в едноименния град. Освен “Тип 26” той бе предпочетен през юни т.г. и от Австралия, която ще строи девет фрегати, като част от мащабната програма на Зеления континент по обновяване на флота и армията. Канадците обявиха още през 2008 г., че целят да заменят с един тип боен кораб трите остаряващи есминци клас “Ирокез” и дванайсетте фрегати клас “Халифакс”.
Сега се очаква канадското правителство да преговаря с “Локхийд Мартин” и ако се договорят, договорът за строителството да бъде подписан до края на 2019 г., а първата фрегата да бъде заложена през 2021 г. Първият кораб се очаква да влезе в строя през 2026 г. Строителството на цялата серия се оценява на 26 млрд. долара.
Фрегатите “Тип 26”, припомнят от bmpd, са големи многоцелеви кораби с пълно водоизместване от 8000 тона, дължина от 149,9 м и ширина 20,8. Двигателната им установка е комбинирана и използва две газови турбини “Ролс Ройс” за пълен ход, съчетани с четири дизел-генератори на германската фирма MTU и два електромотора за крейсерски ход.
Конкуренти на консорциума “Комбат шип тийм” са били испанската корабостроителница “Навантина” с проекта за фрегата F-105 и канадско-холандският алианс между компанията Alion Canada и холандската “Дамен” с проект, базиран на фрегатата “Де Зен Провинсен”. Освен тях в надпреварата са участвали и консорциум от френската фирма “Нала груп” и италианската “Финкантиери”, които са предложили фрегатата тип FREMM, датската компания Odense Maritime Technology и германския конгломерат ТисенКруп с проект, базиран на германската фрегата F-125. Последните две фирми сами са свалили своите заявки, а френско-италианският консорциум е бил изключен м.г. заради несъответствие на канадските изисквания.


Снимка БАЕ Системс
Изображение на избрания за канадския флот проект за перспективна фрегата “Тип 26”


 

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 459

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 479

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 403

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 411

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ