Кирил Добрев: Защо Плевнелиев и Лиляна Павлова не са на разпит за "Трейс груп"
Къде е Лиляна Павлова, защо не е в следствието и защо не я разпитват. Този въпрос отправи по време на брифинг днес зам.-председателят на БСП Кирил Добрев. Той припомни факти от 2011 година, когато регионалният министър Росен Плевнелиев прави обществената поръчка и дава изпълнението на същата тази фирма, която строи опасния път край Своге. Става въпрос за "Трейс груп". Защо Плевнелиев не е в следствието, добави Добрев.
Тогава, при Росен Плевнелиев, зам.-министър е Лиляна Павлова. През 2016 година тя е министър и пуска в експлоатация с акт 16 този път, разказа Кирил Добрев.
Или чакаме днес да я „изперем“ и заедно с Лазар Лазаров да ги върнем, и керванът да продължи да си върви и схемата да си работи, риторично попита Добрев. Той бе категоричен, че трябва да се разнищи цялата схема и да се отговори каква е връзката между строителни фирми и политически лица. Докато не отговорим, няма да намерим отговора и на това защо пътищата ни са некачествени и защо хората умират, подчерта Кирил Добрев.
Днес трима министри от правителството на стабилността си отиват. Това се нарича правителствена криза. Не сме изненадани от оставките, намираме ги за доста закъснели, коментира ремонта на кабинета Кирил Добрев. По думите му задължителна е оставката на Цецка Цачева заради изчезнали и избягали затворници и заради срива на Търговския регистър. Задължителна е и оставката на Румен Порожанов заради кризата с чумата в Странджа. Оставките са признание за провала на 10-годишната политика на рязане на ленти, каза още Добрев.
От своя страна Георги Свиленски коментира появилите се твърдения, че БСП има участие в ремонта на опасния път.
Цялото трасе е 80 км. е правено на участъци. БСП няма абсолютно никакво участие в този път, категоричен бе зам.-председателят на ПГ на БСП.
Левицата е присъствала в управлението в периода, който се е строял пътят. Нито на пускането, нито при стартирането, нито след това при констатациите, че този участък е опасен и там е проблемът - не сме били във властта, обяви той. Понеже няколко пъти се задава въпросът за 2014 година и участието на БСП във властта. През 2014 година този участък се пуска в края на юли, правителството беше сменено на 4 август, обясни още Свиленски.
По думите му проблемът е 2017 година, когато 7 пъти министерството на регионалното развитие си е пишело писма с фирмата, за направят нещо. През това време автобусите и колите са летяли в пропастта, обобщи Георги Свиленски.