20 Април 2024събота13:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Китайско конче надига глава

/ брой: 288

автор:Дума

visibility 1997

На автомобилната сцена в Поднебесната империя се появи още една китайска марка, която ще претендира за място в средния сектор на пазара. Името й - Baojun, на китайски означава "породист кон", с което се намеква за настъпление към позициите на западните модели от по-висок от стандартния клас за страната, както и към тези на средните модели на вътрешната конкуренция - Chery, BYD и Geely.
Първият модел на марката е седан и се нарича Baojun 630, а производството му вече стартира в завод в провинция Гуанси, град Лючжоу, където се правят още микровановете Wuling и Daewoo Matiz под името Chevrolet Le Chi, като мощността на производството е 100 000 коли годишно. Baojun всъщност не е чисто китайски, той е продукт на съвместното предприятие SGMW, джойнт-венчър на корпорацията General Motors и китайските компании SAIC и Wuling. GM и SAIC си сътрудничат от 1997-а  година насам, а шанхайският концерн е главен монтажен партньор на американците в Китай. По време на широко рекламираното първично пускане на акции на GM - IPO преди известно време SAIC закупи доста сериозен пакет от GM. През 2002 г. към партньорството се присъедини и Wuling, но неговата част в съвместното предприятие е само 6%. Въпреки това именно пътническите и товарните ванове GM-Wuling са около половината от всички продажби на GM в Китай - около милион и 200 хиляди коли през тази година. 
Независимо от претенциите за среден клас автомобил цената на на новата кола си е китайска - около $7000. Интересно е какво се дава за тази наистина изненадваща сума от производителя? Неочаквано доста добър външен дизайн, удобство и, естествено, нормален базов интериор със заемки от бестселъра на Шевролет - модела Круз.
Baojun 630 е развит върху удължена платформа на седана Chevrolet Lacetti, който в Китай се продава под името Buick Excell. За външния дизайн са отговаряли китайците от SAIC и заради това донякъде Baojun отвън леко напомня автомобилите Roewe. Базовият двигател е също от тяхното Roewe, чиито корени са английски - четирицилиндровият, 1,5-литров мотор е развит с участието на принадлежащия на китайците бивш технически център на Rover в Лимингтън. Освен с него колата ще се предлага с 1,8-литров мотор и автоматик на GM. Кончето с вирнатата глава, каквато е емблемата на новата марка, има многофункционален волан и голям цветен дисплей на таблото.
Главната причина "кончето" да си вири доста главата е в цената му. Тя е постигната по вече изпитания метод, наложен от Рено с дачиите Логан и Дъстър. Взимат се готови детайли, възли и агрегати от съществуващи модели - шевролетите Лачети и Круз, използва се евтина работна ръка от Китай, не се плащат мита и вносни такси, заради производството на място и цената става фантастична за този, наистина не лош автомобил, достоен конкурент на вече наложилите се модели - BYD F3, Volkswagen Jetta, FAW Xiali, Chery Amulet, Geely MK, които се реализират в Китай всеки в порядъка на 200 000 коли годишно.
След петместния седан Baojun 630 ще се появят еднообемник, малък хечбек и всъдеход, всичките развити върху сегашни платформи на GM. Според представители на General Motors главното достойнство на автомобилите на марката Baojun ще е доброто съотношение цена-качество, като по надеждност те няма да отстъпват на евро-американските си "роднини", а производствената им цена ще е далеч по-ниска.
Интересно е, че почти едновременно за създаване на нови марки за пазара в Китай обявиха още Nissan и Dongfeng, което говори, че ритането в табуна на китайските "породисти" кончета ще е доста интензивно.
 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ