Колела
Кросовърът NX отваря за марката Lexus нов сегмент
/ брой: 91
Публичната премиера на новия кросовър е насрочена за тази неделя - 20 април, на автошоуто в Пекин. Вече обаче няма никакви тайни около колата, заради проникналата информация и снимки - серийният паркетник Lexus NX не се отличава много от ярките концепти LF-NX и LF-NX Turbo. Фаровете, дръжките на вратите, огледалата, местата на регистрационните номера са останали същите, както при концепта. Не са изчезнали и предизвикащите доста спорове остри ръбове на купето. С толкова ярък и набиващ се на очи нов модел марката Lexus за пръв път се появява в класа на премиалните компактни паркетници. Японците адресират новия си Lexus NX към младия, но преуспял гражданин, най-вече заради буйните форми, недопустими доскоро в доста закостенялата по отношение на дизайна на моделите си компания, както и заради изобилието от технически „вкуснотии“.
Цялата оптика на колата е базирана на светодиоди, много иновационни са дръжките на вратите с прикрити цилиндри на ключалките и подсветка. Интересни са и джантите на серийната кола - 17 или 18 инча. Мрежовата решетка на радиатора е прерогативът на версията 200t F Sport, докато по-“простите“ варианти се задоволяват само с хоризонтални ребра.
Японците предлагат три версии на автомобила - NX 200 с бензинов, атмосферен мотор, NX 200t – първият в историята на Lexus с двулитров, бензинов турбомотор, и хибрида NX 300h на основата на бензинов агрегат 2,5 л. Паркетникът NX 200 може да ес поръча както само с предно, така и с пълно задвижване, докато останалите два варианта са само пълноприводни.
Кросовърът има иновационно, безпроводно зареждане за мобилни устройства, камери за кръгов обзор, проекционен дисплей, система за мониторинг на слепите зони, както и помощник за излизане от паркинга на заден ход. Списъкът продължава със системата Remote Touch Interface с функция тъчпад, с информационен дисплей, на който освен другата информация се изкарват показанията на акселерометъра и на датчика за налягането на турбото.
На пазара новата кола ще се изправи срещу такива сериозни съперници като Mercedes-Benz GLA и BMW X1, Audi Q3 и донякъде с Infiniti Q30, чиито автори още не са решири дали са направили хечбек или кросовър.
Външността на новия кросовър, определено е спорна, но в никакъв случай на остава наблюдателя равнодушен, което е силен аргумент в борбата за нови клиенти. Допълнително внимание към колата ще предизвика и предвижданата за вграждане нова хибридна система за задвижване. Единственото, което засега не е предвидено, и според анализаторите не достига на модела са дизелите. Техническите детайли и срокът за пускане на кросовъра Lexus NX на пазара ще са ясни при показването му на автосалона в Китай следващата седмица.