07 Декември 2025неделя21:59 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

КЗК отхвърли жалбите срещу "Кенпайп" за газовата връзка със Сърбия

/ брой: 158

автор:Дума

visibility 1709

С особеното мнение на двама от шестте си членове Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение жалбите на четири дружества срещу решението на "Булгартрансгаз" да избере ДЗЗД "Кенпайп БГ" за строител на газовата връзка на България със Сърбия. Решението на антимонополния орган обаче може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок. Предстои да се види дали ще има иск срещу отхвърлянето на жалбите, но мнението на мнозинството за това не се споделя от председателя на КЗК Юлия Ненкова и от Красимир Зафиров, който влезе в комисията като номинация на партията на бизнесмена Христо Ковачки - БДЦ, а свързваната с Ковачки фирма "Атоменергоремонт" е след обжалващите. Любопитна подробност е, че член на КЗК е и Георгица Стоянова, която е съпруга на директора на "Булгартрансгаз" Владимир Малинов, но тя не е участвала в разглеждането на конкретното производство.

Дружеството, в което българският клон на канадската "Кенпайп Индъстрис Интернешънъл" и българското ѝ дружество "Кенпайп Индъстрис Интернешънъл България" държат съответно 5 и 95 на сто, бе избрано в началото на юни да строи 62-километровия български участък от общо 170 км трасе от София до Калотина и Ниш.

Първото място му осигури цената от 136,8 млн. лв. без ДДС и предложение да изгради връзката за 300 дни при прогнозна стойност от 143 559 450 лв. без ДДС и поискани 350 дни за завършване на строежа от датата на подписването на контракта.

Реално трима от отстранените кандидати и двама от участниците, оставени назад в класацията на обществената поръчка, обжалваха избора на "Кенпайп", но единият иск не бе уважен още в първата фаза, а другите четири бяха обединени в едно производство.

60% от свинското на пазара е българско

автор:Дума

visibility 16391

/ брой: 229

Освободената шефка на пътната безопасност стана зам.-министър

автор:Дума

visibility 15489

/ брой: 229

Валутните резерви на БНБ са намалели с 3,1%

автор:Дума

visibility 15115

/ брой: 229

За новите реактори в "Козлодуй" трябват още терени

автор:Дума

visibility 14699

/ брой: 229

Путин: Ще вземем Донбас и Новорусия

автор:Дума

visibility 14542

/ брой: 229

65 000 семейства в Кипър ще получат коледни добавки

автор:Дума

visibility 15581

/ брой: 229

Си и Макрон обсъждат допълващи се ползи

автор:Дума

visibility 15711

/ брой: 229

Накратко

автор:Дума

visibility 11959

/ брой: 229

Какво след протестите

автор:Донка Михайлова

visibility 6917

/ брой: 229

Вън простаците от НС!

автор:Нешка Робева

visibility 11373

/ брой: 229

За БГеврозоната

visibility 8563

/ брой: 229

Поколенията и лъжите

автор:Александър Симов

visibility 7884

/ брой: 229

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ