Левицата иска модерен жп транспорт
/ брой: 212
Бъдещето на железопътния транспорт, необходимостта от модернизация както на подвижния релсов състав - вагони и локомотиви, така и на железопътни линии и гари, както и сигурността на пътниците бяха част от темите на дискусия, провела се в Пазарджик. Дебатът е част от кампанията "Когато младите говорят EUphoria" под егидата на евродепутата от "БСП за България" Цветелина Пенкова. В дискусията с членове на Младежкото обединение на БСП в Пазарджик се включиха водачът на листата на БСП в областта Драгомир Стойнев и втората в нея Петя Цанкова.
Пенкова посочи, че страната очаква близо 2 млрд. лв. за модернизация на жп транспорта от еврофондове до 2030 г. Европейските страни са далеч по-напред в обновяването на жп транспорта си, защото е евтин начин за превоз на товари и пътници, изключително екосъобразен и енергоефективен, най-безопасен и предвидим, посочи тя. "България закъснява много с модернизацията на железопътния транспорт. Само държавна компания може да гарантира такава дългосрочна инвестиция, защото частните компании гонят бърза възвръщаемост. В момента Европа дава пари за железопътния транспорт, но е важно те да бъдат инвестирани правилно, а не откраднати. БСП ще е гарант за това", увери Стойнев. Цанкова благодари на младежите от левицата за подкрепата на теснолинейката Септември-Добринище и задочно поздрави Кристиян Ваклинов, който бе отличен за "Будител на годината 2021" за акцията.
Няма логика Варна, пресечна точка на редица транспортни коридори, с пристанище и летище, да липсва като поделение на картата на БДЖ-администрацията, възмути се вторият във варненската листа на БСП Борислав Гуцанов. Той увери, че социалистите ще направят всичко градът да си върне административното управление на пътническите, товарните превози и локомотивното депо. "Ще задвижим редица държавнически решения за по-адекватно заплащане в сектора, обучение на кадри и спешна модернизация на железопътната инфраструктура в страната. Ще настояваме и всички дейности в БДЖ да бъдат собственост, грижа и отговорност на държавата, още повече, че те са елемент и на националната сигурност", увери той. В новия парламент той ще изиска информация кой си е позволил да сключи договор с частна фирма на стойност 137 млн. лева за ремонт на мотрисите, след като за тези средства могат да се закупят почти толкова нови.