19 Април 2024петък20:08 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Лондон обновява летящите радари

Великобритания ще закупи пет машини на базата на "Боинг"-737

/ брой: 61

автор:Дума

visibility 1401

Министерството на отбраната на Великобритания е подписало договор на стойност близо 2 млрд. долара за покупката на пет американски самолета за далечно радиолокационно откриване и управление Е-7, създадени на базата на пътническия самолет "Боинг"-737. Експлоатацията им ще бъде съвместно с австралийските ВВС, които имат машини от същия тип, съобщава блогът bmpd.

Първият Е-7 трябва да бъде получен от Кралските военновъздушни сили през 2023 г. Тези самолети ще заменят седемте машини на "Боинг" Е-3Д "Сентри", които се използват от 1991 г. Така Великобритания ще бъде първата страна заменила "Сентри" с по-нова техника от този клас. 

"Боинг" Е-7 се използва от австралийските ВВС от 2009 г. Всъщност летящият радар е разработен през 1999 г. по поръчка на ВВС на Австралия и промишлеността на тази страна произвежда редица негови подсистеми. Зеленият континент получи до 2012 г. общо шест машини. Станцията с радиолокационно откриване с активна фазирана решетка на компанията "Нортроп-Груман", се намира в неподвижен обтекател над фюзелажа. След Австралия такива самолети (четири на брой) закупи Турция и Южна Корея (също четири машини). През 2014 г. Катар подписа споразумение за покупката на три Е-7, но до момента то не е реализирано. 

Изборът на американската машина, направен без конкурс, е бил подложен на сериозна критика във Великобритания, коментира bmpd. Алтернатива на Е-7 е бил проектът на шведската компания "Сааб", който е предвиждал летящият радар да бъде базиран на европейски самолет "Еърбъс" и по-конкретно на военната модификация А330 МРТТ. Самият радар е трябвало да бъде известната разработка на "Сааб" Erieye. Британското министерство на отбраната обаче е отхвърлило тази опция, защото само до началото на изпитанията на първия летящ образец щели да минат 36 месеца, който срок е бил определен като неприемлив. Предимството на Е-7 е, че това е вече функционираща и разработена от промишлеността система.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ