20 Април 2024събота04:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Малкият кросовър HR1 - добра перспектива за Peugeot?

/ брой: 234

автор:Дума

visibility 1309

В последните десетина години сегментът на кросовърите расте с невероятни темпове на пазара и му се обръща все повече внимание от автомобилните производители. Успехът на Nissan Qashqai нагледно показа, че при наличие на симпатична външност, добро качество и адекватна цена компакт-кросовърът става бестселър и дърпа продажбите на марката нагоре, независимо от спецификата на автомобил леко всъдеходен тип.
Всъщност много от новите кросовъри в Европа отдавна нямат пълния набор всъдеходни качества, дори на някои им липсва и пълното задвижване. Единственото, което им е останало, е повишеният просвет и комбивидът на купето. Такъв е например Peugeot 3008 - първият собствен кросовър на френската марка. При създаването на този модел французите направо и явно преднамерено забравиха пълното задвижване на четирите колела, което ще се появи едва в хибридната модификация на модела догодина. Явно този подход е сметнат за перспективен и в Париж "лъвовете" показаха малък концептуален кросовър - Peugeot HR1, снабден с вече познатата система на марката Hybrid4. Така с новия си прототип HR1, Peugeot смесва жанровете градски модел, купе и SUV, което се предполага, че ще допадне на активните млади хора с вкус към дизайна и новостите.
Високотехнологичен, трансформируем, компактен, HR1 предлага нови тенденции външно, вътрешно и в техниката, най-интересните от които са: оригиналната кинематика на вратите на купето, което може да се превръща от двуместно с голям багажник в четириместно; свръхмодерен интериор, опростен и интуитивен интерфейс с разпознаване на движението; технологията Hybrid4, комбинираща интересен 3-цилиндров бензинов двигател 1.2 ТНР 113 к.с., задвижващ предната ос и електрически 38 к.с. за задната; ниски емисии на СО2 (80 г/км и 0 г в електрически режим), достатъчна мощност (147 к.с.) и задвижване 4х4.
По компановка машинката е напълно аналогична на по-големия си "брат" - Peugeot 3008 Hybrid4. Симпатична тривратка с къси надвисвания и големи джанти, с дължина от само 3,67 м, шестстепенна роботизирана предавателна кутия и харчеща, според думите на създателите си, едва 2,9 литра гориво на сто километра пробег.
Сред другите особености на този наистина необикновен автомобил са вратите тип "ножица" с електрозадвижване, светодиодните задни светлини, квадратният волан, напълно коженият салон и свръхсъвременната мултимедийна система. Независимо от общите компактни размери на колата, обемът на багажника е цели 734 литра при прибрани плътно зад предните задни седалки, което става с едно движение на ръката. Когато двете задни места се използват, багажният обем е по-малък, но все пак остава 180 л. В задната част се открояват рейките на покрива, които играят роля на панти за отваряне на капака, изработен от един-единствен панел от опушено стъкло.
HR1 е оборудван с новаторско управление на т.нар. интерфейс човек-машина. Той разполага с лесна за използване система за "разпознаване на движение", която позволява на водача да избира функциите и параметрите с едно движение - със завъртане на ръката менютата се изписват като въртележка, а със замахване от ляво на дясно, водачът може да прехвърли управлението на функциите на пътника до себе си. Сред технологиите, които се управляват с тази система, са радиото, навигацията и климатикът. Пътникът отпред разполага с преносим PC таблет, с който може да следи информациите или да разменя данни с дисплея на водача.
Независимо че засега французите крият плановете си за бъдещето на Peugeot HR1, този интересен автомобил напълно може да донесе добра перспектива на марката. Силовият агрегат Hybrid4 е вече усвоен в производство, платформата, на която е развит концептът, е заимствана по всяка вероятност от сериен модел, затова едва ли ще има някакви особени сложности да се качи Peugeot HR1 на конвейера. Ако се случи, колата може да стане единственият на пазара триврат субкомпактен хибриден кросовър, а по-нататък от него да се развие и цяло ново семейство автомобили на концерна PSA - задача, върху която ще трябва да си поблъскат сериозно главите маркетолозите на Peugeot в най-скоро време.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ