10 Май 2024петък18:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Математиката е най-трудна за учениците

/ брой: 89

автор:Дума

visibility 386

Математиката е най-трудният предмет за учениците от V до X клас, показват резултатите от електронната анкета сред учениците, организирана от Министерството на образованието и науката във връзка с прегледа на учебните програми от I до X клас. В проучването на доброволен принцип и анонимно участваха 5200 деца.
По-малките ученици определят като сложни също история и география, а по-големите - физика и химия. Като най-смислена петокласниците и шестокласниците възприемат дисциплината "Човекът и природата". Независимо че определят за най-сложна математиката, те смятат, че тя развива мисленето. Въпреки това децата не са убедени, че ще им е полезна в живота.
Учениците от V и VI клас трудно приемат прехода от "Човекът и обществото" към двата отделни учебни предмета "География" и "История".  Подобен проблем има и в VII клас при разделянето на "Човекът и природата" на "Химия" и "Физика".
Гимназистите масово не осъзнават практическата полза от знанията по математика, български език и литература и физика. Те намират за важни и полезни географията и чуждите езици. Учениците с успех под 5,20 по-трудно разбират смисъла на изучаваното в училище.
Учениците от първи гимназиален етап най-често искат материалът да бъде разглеждан чрез практически примери и реални житейски ситуации, необходимо им е и повече време за упражнения, особено по математика.
Гимназистите признават опитите на своите учители да представят учебния материал по разнообразен начин, за да бъде възприет по-добре, включително чрез използване на образователни платформи. Едновременно с това, също като по-малките, те отчитат като сериозен дефицит липсата на работа в групи и недостатъчното време за разбиране и затвърждаване на новите знания.

И трите телекома с рекордни приходи

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 86

Гвоздейков пак смени началника на НКЖИ

автор:Дума

visibility 376

/ брой: 86

Вето върху тавана за надценката на хляба

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 86

Червеното месо и млякото разболяват планетата

автор:Дума

visibility 389

/ брой: 86

Европа се окъпа в светлини за 9 май

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 86

Катастрофална загуба за социалдемократите в РСМ

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 86

Популярността на САЩ като глобална сила спада

автор:Дума

visibility 356

/ брой: 86

Си Дзинпин пристигна в Унгария

автор:Дума

visibility 365

/ брой: 86

Време е

автор:Александър Симов

visibility 337

/ брой: 86

С надежда за партньорство

visibility 334

/ брой: 86

Извращението Евровизия

visibility 351

/ брой: 86

9 май - ден на Победата

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 86

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ