Милион и 400 хиляди окрадени от железниците
От националната компания искат по-строги санкции в Наказателния кодекс
/ брой: 168
Само за шест месеца кражбите от железопътната инфраструктура са на стойност 1 400 000 лева. В сумата не са отчетени разходите за възстановяване. През първото тримесечие на 2011 г. се наблюдава ръст на набезите, като пикът е достигнат през февруари и март.
От националната компания "Железопътна инфраструктура" предлагат да се завишат санкциите в Наказателния кодекс за кражбите и те да се квалифицират като терористичен акт.
От компанията коментираха и законопроекта за управление на отпадъците, който предизвика протести и на търговците на скрап. Според главния ревизор по безопасността на НКЖИ Бисер Минчев с нововъведените алинеи 1 и 2 на чл. 39 законодателят узаконява покупката на кабели от физически лица. Това от своя страна означава, че безконтролно ще се изкупуват кабели и други отпадъци, а това според Минчев не върви в посока към опазване на железопътната инфраструктура, а напротив.
Самите браншови организации на дейностите с отпадъци от черни и цветни метали предлагат да се въведе тотална, ясна и категорична забрана за изкупуване на кабели, релси, капаци на шахти и други подобни отпадъци, което законодателят интерпретира в неясни текстове, създаващи предпоставки за различно тълкуване и административен произвол, коментира още Минчев. Той допълни, че текстът на закона трябва да е категоричен, а не да създава предпоставки за различни тълкувания.
Според Минчев стъпка в посока към превенция на кражбите е и съвместен контрол от няколко ведомства, към който браншовите организации на фирмите, извършващи търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, също да оказват съдействие. Единствено и само със съвместни усилия и действия на всички ангажирани в този процес органи и лица и с изработването на комплекс от мерки и взаимодействия би могло да се ограничи разрастването на проблема с кражбите на метали, пред който всички сме изправени, коментира представителят на НКЖИ.