14 Юни 2024петък07:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Милион и 400 хиляди окрадени от железниците

От националната компания искат по-строги санкции в Наказателния кодекс

/ брой: 168

автор:Дума

visibility 60

Само за шест месеца кражбите от железопътната инфраструктура са на стойност 1 400 000 лева. В сумата не са отчетени разходите за възстановяване. През първото тримесечие на 2011 г. се наблюдава ръст на набезите, като пикът е достигнат през февруари и март.
От националната компания "Железопътна инфраструктура" предлагат да се завишат санкциите в Наказателния кодекс за кражбите и те да се квалифицират като терористичен акт.
От компанията коментираха и законопроекта за управление на отпадъците, който предизвика протести и на търговците на скрап. Според главния ревизор по безопасността на НКЖИ Бисер Минчев с нововъведените алинеи 1 и 2 на чл. 39  законодателят узаконява покупката на кабели от физически лица. Това от своя страна означава, че безконтролно ще се изкупуват кабели и други отпадъци, а това според Минчев не върви в посока към опазване на железопътната инфраструктура, а напротив.
Самите браншови организации на дейностите с отпадъци от черни и цветни метали предлагат да се въведе тотална, ясна и категорична забрана за изкупуване на кабели, релси, капаци на шахти и други подобни отпадъци, което законодателят интерпретира в неясни текстове, създаващи предпоставки за различно тълкуване и административен произвол, коментира още Минчев. Той допълни, че текстът на закона трябва да е категоричен, а не да създава предпоставки за различни тълкувания. 
Според Минчев стъпка в посока към превенция на кражбите е и съвместен контрол от няколко ведомства, към който браншовите организации на фирмите, извършващи търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, също да оказват съдействие. Единствено и само със съвместни усилия и действия на всички ангажирани в този процес органи и лица и с изработването на комплекс от мерки и взаимодействия би могло да се ограничи разрастването на проблема с кражбите на метали, пред който всички сме изправени, коментира представителят на НКЖИ.

Собственици на празни жилища ще плащат такса водомер

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 110

Ограничават броя на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 110

40 лв. за нощувка в къмпинг

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 110

"Булгаргаз" не успя да продаде газов капацитет

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 110

Крайнодесни и леви бойкотираха Зеленски

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 110

Германия е близо до задължителната казарма

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 110

В Испания влезе в сила законът за амнистията

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 110

Няма спасение

автор:Мая Йовановска

visibility 309

/ брой: 110

За децата ни

автор:Аида Паникян

visibility 299

/ брой: 110

Компрометираните "европейски идеи"*

visibility 248

/ брой: 110

Фалитът на КТБ - десет години по-късно

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ