Министерството на туризма иска три пъти по-голям бюджет за реклама
/ брой: 206
За реклама през следващата година Министерството на туризма е предвидило да поиска три пъти повече от сегашния бюджет и цялостен бюджет за министерството от 34 млн. лева.
Това заяви в Кърджали министърът на туризма Николина Ангелкова. Увеличението било нужно, за да може ведомството да се справи с отлива на туристи от България през 2015 г.
От Министерството на туризма предвиждат законови промени за въвеждане на единна система за туристическа информация и комуникация, с която хотелите да бъдат "вързани" с НАП, стана ясно още. Целта е да се обърне специално внимание на подаваната от бранша информация за броя на почиващите. Идеята е от няколко месеца, а очакванията са системата да заработи от следващата година.
Като акцент в сектора за 2016 г. е заложено развитието на културно-историческия туризъм. Вече е започнала реклама през различни онлайн платформи. Сключено е партньорство с големи туроператори и се работи с нискотарифни авиолинии за реклама през тях, обясни Николина Ангелкова.
Малко преди края на летния сезон министър Ангелкова отчете, че спадът на чужди туристи е 15%, а на Черноморието се отчита минимално увеличение на български туристи с 5%.
На заседанието на МС тази седмица ще бъде представена и примерна концепция за управление на морските плажове. Концепцията трябва да определи минималното концесионно плащане, контрола и санкциите за концесионерите, които нарушават правилата. В нея би трябвало да залегнат и изисквания към цената за шезлонги и чадъри по плажовете, както и за достъпа до ивиците.
Ангелкова бе в Кърджали за откриване на третото издание на фестивала на баницата "Бъдеще с традиции - Кърджали 2015"