01 Декември 2025понеделник01:54 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Мините избухват

/ брой: 160

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2538

Цяла България е разкопана. На много места са започнати ремонти на пътищата. Едва ли някой вече си спомня, но в ранната пролет, преди изборите през април, на много места в страната се активизираха свлачища, а тогавашният премиер Борисов започна да ги обикаля с джипа си. Това даде хляб на зевзеците в социалните мрежи, според които Той е недоволен, защото губи държавата и, като си тръгва, е започнал да си прибира пътищата. Е, за всички пътища няма да има място в Банкя, но през последните месеци се видя, че предишната власт е заложила доста мини по тях. И те започнаха да избухват. Сегашното ръководство на регионалното министерство все още се чуди как да реши наследения от правителството на ГЕРБ проблем с пътните ремонти, защото при бюджет от 382 милиона лева предишните шефове на пътната агенция са сключили договори за ремонти за 1,5 милиарда. Засега светлина в тунела не се вижда. 

Тази "бюджетна рационализация" бе въведена по времето на третото правителство на Борисов. От 2017 г. насам хазната предоставяше на АПИ за пътни ремонти по 300-400 милиона лева годишно, но тя възлагаше работа за 1,5-2 милиарда. Плащането ставаше с правителствени постановления през последните месеци на годината, като парите се осигуряваха от излишъка. Тогава в МС се наблюдаваше интересна картина. Шефове на държавни агенции, фирми и кметове се нареждаха на килимчето, за да получат след Неговата благословия и пред камерите парче от баницата.

Край на този порочен модел в строителния сектор, поне на думи, се опита да сложи сегашният регионален министър Виолета Комитова. Нейната амбиция бе да върне строителството в коловозите на закона. Намеренията обаче останаха непокрити, защото не бяха последвани от реални решения. Ефектът от това бе главоломното поскъпване на пътното строителство и изчезването на строителния контрол. Съпроводени от засилване на напрежението в бранша. Фирмите, които очакваха смяна на модела, останаха с очакванията си. А колко мини още предстои да избухнат... Никой не знае.

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 14371

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 18849

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 14496

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 14254

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 14536

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 13999

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 6975

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 15876

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 13765

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 9515

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ