МРРБ предлага отпадане на инженеринга в строителството с публични средства
/ брой: 204
Процедурата "инженеринг" да остане само за национални обекти, определени от Народното събрание като уникални, както и да не се използва при строителство, финансирано с публични средства. Около тези предложения са се обединили Министерството на регионалното развитие и благоустройството и камарите на архитектите и на инженерите, става ясно от съобщение на ведомството. Промените ще бъдат предложено да влязат в Закона за обществените поръчки (ЗОП).
Възложителите ще трябва да провеждат отделни обществени поръчки за проектиране, строителство и строителен надзор. Изключение ще се допуска само за национални обекти, които са определени за уникални от НС. Инженеринг ще може да се прилага и при малки обекти или в случаи на бедствия и аварии с цел по-бързо преодоляване на последиците от тях, предлагат браншовите организации.Както е известно, процедурата бе обявена като порочна от ресорния министър Виолета Комитова, защото една и съща фирма осъществява проекта, строителството и надзора над строителните обекти. По този начин може да надписва количества безконтролно. Инжeнepингът e пpoцeдypa, пpи кoятo cмeткaтa зa cтpoитeлcтвo мoжe дa ce нaдпиcвa многократно, коментира Koмитoвa около скандалите, свързани с раздадените авансово милиони на пътните фирми. Камарата на строителите в България (КСБ) осъди коментарите ѝ. Тогава те не се съгласиха със "заклеймяването" на инженеринга като престъпна дейност.
Не воювам със строителните фирми. Те са строили и ще продължават да строят за България. Това казва министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в интервю за вестник "Строител", съобщиха от МРРБ. Министър Комитова уверява, че ще предложи сумата от 1,5 млрд. лв. за ремонт и поддръжка на пътищата в бюджет 2022, които средства трябва да се гласуват от следващото редовно правителство.