Над 2500 обаждания на линията за деца на ДАЗД за ноември
/ брой: 241
2528 обаждания на телефонната линия на Държавната агенция за закрила на децата (ДАЗД) са регистрирани за ноември. Подадени са 119 сигнала за дете в риск, като най-много от тях - 40, са за пренебрегване, 38 са за упражняван физически и психически тормоз. Проведените консултации са 750, като 129 от тях са с момичета, а 141 - с момчета. Запазва се тенденцията най-обсъжданата тема от децата да е взаимоотношенията помежду им и в семействата им. Проведени са и 20 консултации във връзка с родителски конфликти.
В едно от обажданията баща съобщава, че са разделени с майката на детето му и в момента тече дело за родителските права. Човек сигнализира, че определените мерки за негов контакт с детето се нарушават и той не го вижда. С консултантите споделя, че майката често отсъства от страната и детето е на грижите на баба му, както и че срещу него се подават сигнали за насилие спрямо детето, които той категорично отрича. Обаждащият се изразява своите притеснения, че детето е изложено на емоционално напрежение заради родителския конфликт.
В друга консултация баща търси съвет как да постъпи, след като са му отказани всички опити да види детето си. По думите му за детето се грижат добре и той не се притеснява за него, но иска да го вижда, което не му се позволява. С майката на детето не са разведени официално поради неприключило дело, което се води в Германия, където тя не се явява.
Държавната агенция за закрила на детето от 13 години управлява Националната телефонна линия за деца 116 111, която е с хармонизиран европейски телефонен номер. Чрез линията децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат изслушани, консултирани и подкрепени от доказани професионалисти анонимно, безплатно, 24 часа, 7 дни в седмицата.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.