НАП засили сигурността на е-услугите
/ брой: 259
От началото на ноември порталът за електронни услуги на НАП стана по-сигурен за своите клиенти, след като на сървъра му беше инсталиран нов сертификат с разширена валидация, съобщиха от агенцията.
По този начин е решен проблемът за част от потребителите на сайта, на които им се визуализираше предупредително съобщение относно сигурността на уеб портала. Сертификатите с разширена валидация удостоверяват автентичността и произхода на фирмените портали, като това създава допълнително доверие за техните потребители.
Пет нови електронни услуги предоставя на своите клиенти Националната агенция за приходите от 1 ноември. С това e-услугите, достъпни за граждани и фирми, както с електронен подпис, така и без, стават общо 45. От началото на ноември гражданите и фирмите, които притежават квалифициран електронен подпис, могат да подават заявление за регистрация и дерегистрация по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС), както и три описа за налични активи по ЗДДС.
Първата електронна услуга, която НАП представи на своите клиенти през 2003 г., беше именно подаването на ежемесечните справки-декларации по ДДС. Днес над 80% от всички, регистрирани по ДДС компании, подават месечните си декларации по електронен път. Годишно в НАП постъпват по над 70 милиона електронни документа - декларации, справки, искания за издаване на удостоверения и др.