12 Май 2024неделя04:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Недостиг на инженери заплашва Европа

Липсата на квалифицирани служители ще се окаже проблем за конкурентоспособността на големите промишлени компании

/ брой: 120

автор:Дума

visibility 506

Европейски индустриалци бият тревога за нарастващата липса на работници с необходимите знания и умения на континента, която заплашва конкурентоспособността им и кара промишлените компании да се мъчат да открият достатъчно инженери, съобщи британският вестник Financial Times, цитиран от investor.bg.
Главни изпълнителни директори на някои от най-големите промишлени компании в Европа заявиха, че проблемите с младежката безработица, демографията и системата на образование означават, че в бъдеще може да се окаже все по-трудно да бъдат назначавани инженери. Това би принудило техните компании да прехвърлят своите изследователски и развойни дейности в страни с повече инженери като Китай и Индия.
"До 2025 г. може да имаме нужда от 500 хил. инженери", каза Олоф Першон, главен изпълнителен директор на Volvo Group, която е на второ място по производство на камиони в света.
Петер Льошер, главен изпълнителен директор на Siemens, която е най-голямата инженерингова група в Европа, твърди, че "липсата на умения, особено в Германия, е голям проблем". "Трябва да гарантираме, че нашата образователна система осигурява необходимите инженерни познания и умения и че в Европа ще пристигат квалифицирани имигранти. А най-големият проблем, с който европейската индустрия трябва да се пребори, е наличието на почти 24% младежка безработица", добави той.
В рамките на 4-дневна поредица на британското издание за начина, по който европейското производство се справя с кризата в еврозоната и за предизвикателствата пред него в бъдеще, мнозина европейски индустриалци изложиха спектър от проблеми, с който се сблъсква промишлеността на континента - от по-скъпите енергоносители в сравнение с американските им конкуренти до липсата на финансиране, особено за малките компании в страни като Италия и Испания.
Индустриалната продукция в ЕС остава с над 10% под върховете, достигнати в предкризисната 2008 г. Оттогава промишлените компании са уволнили 3,4 млн. от наетите тогава в сектора общо 35,4 млн. работници.
Някои мениджъри в индустриални компании обаче твърдят, че браншът се справя добре както спрямо старите конкуренти от САЩ и Япония, така и спрямо новите претенденти от Китай и Индия. "Нека спрем с песимизма. Да, трябва да преживеем момент на криза и на преструктуриране в много държави, но компаниите продължават да се развиват. Европа се придържа към високо качество и продължава да прави нововъведения дори в още по-висока степен", смята Жан-Паскал Трикоар, главен изпълнителен директор във френската компания Schneider Electric.
Въпреки това бизнес лидери се тревожат за уменията на новите европейски работници, приключили наскоро образованието си, в сравнение с тези на съответно 400 хил. и 100 хил. инженери, появяващи се всяка година в Китай и Индия. Само Германия има нужда от 70 хил. инженери в момента, сочат данни на местната инженерна асоциация.
Изпълнителният директор на Volvo Group подчерта, че останалите проблеми като наличност на енергийни ресурси и правила са важни, но нямат значение без квалифицирани служители. "Ако няма добра, прозрачна и мотивираща система на образование и иновации, останалите неща са много трудни за постигане", категоричен е той.

И трите телекома с рекордни приходи

автор:Дума

visibility 1096

/ брой: 86

Гвоздейков пак смени началника на НКЖИ

автор:Дума

visibility 1014

/ брой: 86

Вето върху тавана за надценката на хляба

автор:Дума

visibility 1006

/ брой: 86

Червеното месо и млякото разболяват планетата

автор:Дума

visibility 975

/ брой: 86

Европа се окъпа в светлини за 9 май

автор:Дума

visibility 1062

/ брой: 86

Катастрофална загуба за социалдемократите в РСМ

автор:Дума

visibility 1037

/ брой: 86

Популярността на САЩ като глобална сила спада

автор:Дума

visibility 974

/ брой: 86

Си Дзинпин пристигна в Унгария

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 86

Време е

автор:Александър Симов

visibility 1028

/ брой: 86

С надежда за партньорство

visibility 967

/ брой: 86

Извращението Евровизия

visibility 1009

/ брой: 86

9 май - ден на Победата

автор:Дума

visibility 947

/ брой: 86

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ