01 Май 2024сряда04:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Немска компания иска Бургаската корабостроителница

Германците предлагат държавата да влезе в предприятието и да им възложи управлението поне за 5 години

/ брой: 35

автор:Красимир Кръстьовски

visibility 1748

Шанс за спасението на Бургаската корабостроителница предлага немската компания P&S Project от Рощок. Това се разбра след вчерашната среща на съкратените работници с Бойко Петров, собственик на компанията, и Радослав Вълчев, директор на местния офис.
Те увериха хората, че са оптимисти за предприятието, но са и реалисти. От P&S Project искат държавата да влезе в корабостроителницата и да им възложи управлението за срок не по-малко от 5 години, в които те да изпълнят поръчките.
"В Германия в тези случаи дружеството се обявява в несъстоятелност и отива в ръцете на държавата, която го предава на собственици, които могат да се грижат за него", каза Вълчев.
Двамата ще имат срещи с премиера Орешарски и министрите на транспорта и икономиката, на която ще бъдат обсъдени възможните действия за спасяване на предприятието. Областният управител Павел Маринов пък е предложил да се организира среща и с Българската банка за развитие.
В Германия също има такава банка, която се стреми да насърчава бизнеса. Държавата има вземания и ние това искаме от нея, да си ги получи, а след това да ни позволи да оздравим предприятието", каза Вълчев.
От P&S Project имали идеи и поръчки, които можели да привлекат към Бургас.
Юристи обаче коментират, че българското законодателство не позволява подобна намеса без съгласието на собствениците и съдбата на фирмата си остава в техни ръце.
ДУМА припомня, че през декември миналата година корабостроителницата спря рабата. Всички 150 работници бяха уволнени в нарушение на Кодекса на труда, без да им са връчени предизвестия и без да бъдат уведомени Националният осигурителен институт (НОИ) и Инспекцията по труда. Тогава бившият директор „Финанси и маркетинг“ в завода Веселин Кабов съобщи, че още през март м.г. акциите на корабостроителницата са прехвърлени на Първа инвестиционна банка, към която са натрупани задължения от 100 млн.лв.
Започнаха протести на уволнените работници, които си искаха и неизплатените заплати, някои от които са още от 2010 г.
След срещата с новия изпълнителен директор Деян Маринов Дянков стана ясно, че корабостроителницата ще продължи да работи и работниците поетапно ще бъдат канени на работа. Бе обещано и след като предприятието възобнови дейността си, хората да получат неизплатените си възнаграждения от миналата година. Тези от 2010 г. обаче могат да търсят по съдебен път, тъй като ръководството не е поело ангажимент за изплащането им.
Дружеството "Бургаски корабостроителници" смени и името си на "Барабел" със седалище в София. Бе обяснено, че това е временна мярка и след това заводът отново ще върне старото си име. Смяната на името се налагала, за да бъде спестено изплащането на задълженията на завода от 150 млн. лева и новото дружество да започне дейност на чисто. В ръководството бяха върнати старите кадри Любомир Томов и Димитър Кимрянов.
 

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 522

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 481

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 454

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 398

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ