29 Май 2020петък01:39 ч.

Непознатата Chery

/ брой: 297

автор:Дума

visibility 1723

Китайската компания Chery е сравнително млада по мерките на световната автомобилна промишленост – била е основана през 1997 година по инициатива на кметството на град Уху (Wuhu) в провинция Анхой на КНР. Акционери на компанията са били няколко държавни компании и холдинги от провинцията, както и по-дребни инвеститори. В момента компанията продължава да е държавна собственост, занимаваща се с производството на леки коли, миниванове, всъдеходи и камиони от подмарката й Karry.
Производството на  първите автомобили е било организирано със старо оборудване на Ford, за което компанията е платила тогава 25 милиона долара. Първият пък направен лек автомобил – през 1999 година е бил по лиценз на  Seat Toledo.
През 2001 година китайското правителство осъществява директивно преразпределение на активите на държавните компании и собственик на 20% от акциите на Chery Automobile става шанхайската компания SAIC. Chery получава възможност да използва лиценза на SAIC за продажби на автомобилите си на цялата територия на Китай, докато до този момент е имала право да реализира продукцията си само на територията на провинция Анхой. През същата година Chery осъществява и първия си износ на автомобили – в Сирия, и всъщност с това става и първата китайска компания осъществила износ на китайски коли зад граница.
През 2003 година Chery създава собствен отдел за научни изследвания и конструкторски разработки. В същата година компанията Chery подписва съглашение с иранската SKT Group за доставка на компоненти за монтажно производство на автомобили марка Chery в Иран.
В 2004-а идва ред на договор с правителството на Куба за доставка на 1100  автомобила марка Chery за Куба, а към края на годината експанзията на Chery покрива над 24 страни в света.
Началото на 2005 г. се ознаменува за компанията с пускането на първия й кросовър - Tiggo. В края на същата година Chery основава дъщерна компания в Русия, която е и първата й дъщерна компания извън пределите на Поднебесната империя. Почти веднага след това – в началото на 2006 г. се подписва договор с руската компания Автотор за монтаж на модели на автомобилите Chery в Русия и още през април от конвейера слиза първият руски китайски автомобил.
В началото на същата година от конвейера в Китай слиза поредната новост на компанията - Chery Fora, през март пък се подписва съглашение с индонезийската Indomobile Group за монтажно производство на автомобили Chery в Индонезия. През юни подобен договор се сключва и с Украйна, попътно се договаря достъпът и продажбата на първите китайски автомобили в Турция, стартира производството им в Египет, както и това на продажбите в Щатите, надминали за първата си година 5000 единици.
През март 2007 г. компанията Chery е вече лидер на вътрешния китайски пазар с ежемесечни продажби от 44 568 автомобила, което надминава показателите на другите китайски компании, джойнт-венчъри - FAW Volkswagen, Shanghai Volkswagen и Shanghai GM. Така за пръв път независим и самостоятелен китайски автомобилен производител излиза начело в продажбите, изпреварвайки съвместните предприятия с чужди компании-гиганти.
През юли 2007-а на пазара е пуснат първият китайски миниван - Riich II, а през август от конвейерите на компанията слиза първият автомобил от втория милион на марката Chery. Така компанията става и първият китайски автопроизводител достигнал обем на производство от един милион коли.
В 2010-а автомобили на Chery стартират в предизвикателството на най-тежкия рали-рейд в света Дакар и успешно го завършват, класирайки се на 28 и 29-о място.
През пролетта на 2011 година излизат новите модели Bonus и Very, през лятото е произведен тримилионния автомобил, двигателите Chery за пети пореден път влизат в Топ 10 на най-добрите мотори в Китай. Миналата година компанията получава още едно признание с влизането си в списъка на "10-е най-добри иновационни предприятия на Китай".
 

И братя Бобокови са арестувани

автор:Дума

visibility 6

Станишев отново настоя за икономически щаб

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 100

Плащаме за вода и без консумация

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 100

Алкохолните турове по морето ще бъдат забранени

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 100

Банковото кредитиране се сви с над 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 100

Меркел: ЕС да поеме повече отговорност в света

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 100

Данъчен гювеч по герберски

автор:Евгени Гаврилов

visibility 134

/ брой: 100

Датата

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 100

Плагиатството на Радой Ралин

автор:Христо Георгиев

visibility 1065

/ брой: 99

Пандемична демокрация

автор:Владимир Георгиев

visibility 368

/ брой: 99

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ