Никой не търси омбудсмана на София
/ брой: 145
За първите шест месеца на годината общественият посредник на София Лилия Христова е работила едва по 82 сигнала на столичани, показва анализ на институцията. 13 от жалбите пък са извън правомощията на омбудсмана. Това означава, че служителите са работили по по-малко от три сигнала седмично през последната половин година. Има и спад на подадените сигнали в сравнение за същия период на миналата година, когато те са били близо 120.
Най-много хора са се жалвали от проблеми с благоустройството като незаконно строителство, разпореждане с общинска собственост, запазване на зелените площи. Административното обслужване също е предизвикало недоволството на много столичани. Омбудсманът е установил, че в нарушение на закона вместо да препраща по служебен път до компетентния орган сигнали, по които няма правомощия да действа, администрацията на Столичната община предпочита да ги върне директно на жалбоподателите.
Хората обаче пращали много неоснователни жалби, свързани с настаняване в общинските жилища, твърди в доклада си омбудсманът. Столичани се оплаквали от дългото чакане за картотекиране или настаняване.