29 Май 2020петък01:01 ч.

Новата маршрутка на ГАЗ - с ABS и висок таван

/ брой: 225

автор:Дума

visibility 2131

Предишната маршрутка на ГАЗ - Газела беше направена от немай-къде. На голямата страна й трябваха малки автобуси за градски транспорт и най-лесното решение беше да се направи от обикновен ван, да се отворят прозорци в стените и да се монтират седалки. Колата стана тясна и неудобна, независимо че във вида й се виждаше ван на Форд. В старата маршрутка не можеше човек да се изправи напълно, вратите си отваряха самите пътници и заради това, когато се разбра нуждата от маршрутки в Русия, руската машина беше тотално изместена от тези на чужди марки. 
Нещата не можеха да останат така и производителят предложи ново, доста по-различно поколение маршрутка, развита на базата на модела Газела-Next. Колата е доста висока заради повдигнатия си таван, но това не е влошило управляемостта, която е проверена на един от европейските тестови съвместно с европейски специалисти. 18-местната машина ще получи и система за курсова стабилизация, което ще я направи още по-безопасна. ГАЗ ще произвежда новата си пътническа машина самостоятелно в отделението си за производство на специализирана техника.
Версията маршрутка е всъщност само начало на нова фамилия малки автобуси на ГАЗ. Вече е готов междуградски вариант с 18 места, ще последват корпоративен, туристически и училищен вариант.


Шасита на новия модел Газел-Next позволява идеално да се правят различни варианти на надстройката, защото е разчетено за товар от 4200 кг при пълна маса, което означава, че спирачната система има достатъчен запас от мощност, а в нея е включена система ABS, което отстранява една от най-големите слабости на предишния модел - калпавите спирачки.
Пътническите варианти на Некст се правят по технологията на големите автобуси - на шасито се монтира стоманена клетка, върху която се монтират външните панели от поцинкована стомана на предницата и страниците и пластмасовите на калниците, задния панел и покрива. Има ги и останалите "признаци" на истински автобус - предната врата е с електрическо задвижване на отварянето, вътрешната височина е 190 см.
В салона на маршрутката има 18 седящи места с достатъчно място около тях, а за отопляване са монтирани две допълнителни "печки", водачът е отделен от пътниците с преграда. Вратите са две и двете от дясната страна, като втората и задна е направена с оглед на аварийно напускане на салона и няма електрозадвижване.
Специално за новата маршрутка инженерите на Cummins са преработили дизела си с мощност 120 к.с. с оглед на честите спирания и каране в градските задръствания. Използвана е и нова предавателна кутия с междинна опора на валовете, лагери с повишена товароносимост, с увеличена ширана на зъбните венци, като в крайна сметка кутията е разчетена да предава без проблеми максималния въртящ момент на мотора от 330 Нм.
В серийно производство маршрутката тръгва в началото на октомври, а базовата й цена в Русия ще е 985 000 рубли (44 920 лв). За сравнение, 20-местната маршрутка на база на фургона Mersedes Sprinter, която също е дело на ГАЗ, се предлага за 1 544 000 рубли (70 420 лв).

 

И братя Бобокови са арестувани

автор:Дума

visibility 6

Станишев отново настоя за икономически щаб

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 100

Плащаме за вода и без консумация

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 100

Алкохолните турове по морето ще бъдат забранени

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 100

Банковото кредитиране се сви с над 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 100

Меркел: ЕС да поеме повече отговорност в света

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 100

Данъчен гювеч по герберски

автор:Евгени Гаврилов

visibility 134

/ брой: 100

Датата

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 100

Плагиатството на Радой Ралин

автор:Христо Георгиев

visibility 1065

/ брой: 99

Пандемична демокрация

автор:Владимир Георгиев

visibility 368

/ брой: 99

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ