23 Юли 2025сряда15:33 ч.

Новият Mercedes E 63 прави преврат в AMG

/ брой: 21

автор:Дума

visibility 2101

Обновените седан и комби варианти на Mercedes-Benz E 63 AMG предлагат постоянно задвижване на четирите колела като опция, форсиран до 557 к. с. мотор, нов стил и 585 "кончета" за топ-версията S-model. Новият стил на спортната марка AMG на Mercedes-Benz се олицетворява от новите, доста по-различни брони, специални пластини на праговете и радиаторна решетка с двоен хоризонтален ламел. Те са пример за това как ще изглеждат не само всички нови модели на AMG, но и стандартните мерцедеси с популярните тунинг-пакети тип AMG.
От обновенотоо семейство на Mercedes-Benz E-class очаквахме известна промяна още преди представянето му на автосалона в Детройт този месец, но реалността надмина всички очаквания. Всички членове на новото Е-семейство, вариант 2014-а, както е прието с година напред да се обозначават новите модели в Щатите - седанът, комбито, купето и кабриолетът, са получили кардинално нов, много по-съвременен дизайн и максимално са се приближили по нивото на пасивната си и активна безопасност до флагманските модели от семейството S-class. Извън всякакви съмнения този планиран рестайлинг в средата на "жизнения" цикъл на модела предлага предостатъчно новости.
Най-сериозната промяна е преобразуването именно на топ-версията E 63 с получаването на пълно задвижване на двата моста /за пръв път при моделите с емблема AMG!/, както и въплъщаването в тях на новата дизайнерска философия на спортната подмарка, нарушавайки досегашните основни правила в AMG-иерархията.
E AMG вариантите се различават от стандартните E-мерцедеси, не само с по-мощния си силов агрегат, но и със спортното си шаси с друга кинематика - например при всички колела ъгълът на наклона е с доста голям "минус". При E 63 отзад са монтирани още автоматични пневмоелементи, поддържащи просвета на едно и също ниво, независимо от натоварването на задния мост. 
Безспорно главната промяна е внедряването на постоянно задвижване на четирите колела с безпрецедентно досега за мерцедесите съотношение на разпределението на въртящия момент към различните мостове - 67:33 в полза на задните колела. Това позволява на AMG 4Matic, по думите на създателите му, да демонстрира ярко изразен "задноприводен характер", което се допълва отлично от избирателната работа на спирачната система. Опционално пълно задвижване AMG 4Matic са получили още седан-купето CLS 63 AMG и комби-купето CLS 63 AMG Shooting Brake.
Раздатъчната кутия е събрана в корпуса на седемстепенната предавателна кутия, заедно с пакета "мокри" фрикциони на съединителя. Вариантът AMG 4Matic разширява на първо място предложенията за пазара на варианта Е 63, при което, независимо от допълнителното нарастване със 70 килограма на масата на колата заради системата 4х4, топ-вариантът е достатъчно пъргав - във версията  S-Model се ускорява от място до 100 км/ч. за 3,6 сек. Това постижение е равно на това на супермодела на марката SLS AMG Black Series.
Седанът със задвижване само на задния мост изпълнява същото упражнение за 4,2 сек., а пълноприводният му вариант за 3,7 сек. (комбито за 3,8 сек.). Независимо от възможността за постигане на по-високи максимални скорости, всички варианти на Е 63 имат електронен ограничител на максималната скорост, фиксиран на ниво 250 км/ч.
Двигателят на E 63 си остава същият - развитият на базата на стандартния атмосферен мотор на серията 500 битурбо V8 5.5 л с директно впръскване на горивото. Мощността му е вече повишена от 525 к. с. на 557, а максималният момент от 700 на 720 Нм в диапазона 1750-5250/мин. Топвариантът S-Model със заден блокируем диференциал предлага мощност от 585 "кончета" и 800 нютон-метра максимален въртящ момент в диапазона 1750-5000/мин.! Тази супер-ешка е не само най-мощна в класа си, но е и по-мощна от надвишаващите я по клас модели S и CL 63 AMG с Performance-китове.
Премиерата на вариантите седан и комби на новия Mercedes-Benz E 63 AMG премина на 14 януари в Детройт заедно с нормалните модели на обновения E-class. На ключовите за марката пазари - Германия и Щатите, вариантите със задно задвижване ще стартират през април тази година, а 4х4-моделите и топ-вариантът S-model - през юни.

 

Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 225

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 226

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 223

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 215

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 223

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ