23 Юли 2025сряда15:37 ч.

Няма да има Евро 7 за леките коли и бусовете

Осем европейски държави, сред които и България, са против регламента за по-строги стандарти за емисии

/ брой: 186

автор:Дума

visibility 1568

Европейският съвет реши значително да смекчи условията по въвеждането на Евро 7, а при частните леки автомобили и бусове новият екостандарт, който трябва да влезе в сила в средата на 2025 гозина, въобще няма да се прилага.
"Позицията на съвета запазва съществуващите условия на изпитване и граничните стойности на емисиите (определени в Евро 6) за превозни средства от категории M1 и N1 (частни леки пътнически автомобили и микробуси)", се казва в официалното становище. За превозните средства от категории M2 и M3 (градски и междуградски автобуси) и от категории N2 и N3 (тежкотоварни търговски превозни средства) са установени по-ниски гранични стойности на емисиите, а условията на изпитване са коригирани незначително спрямо Евро 6.
Срещу въвеждането на новия екостандарт освен всички автомобилни производители се обявиха и осем страни членки на ЕС - България, Франция, Италия, Чехия, Унгария, Полша, Румъния и Словакия.
Въпреки че България е най-бедната страна в ЕС, покупките на нови коли устремно растат. Само през август наши фирми и частни лица са внесли и регистрирали 3421 МПС-та. Това стана известно от най-актуалните данни на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA). Това е 38,7% годишен скок, като с този резултат България се оказва номер 1 в ЕС по ръст на покупките на нови автомобили. През юли страната ни също имаше увеличение на вноса на годишна база, но "само" с 19%.
Всъщност оживление на автопазара се наблюдава в целия Европейски съюз, с леки изключения - като Унгария, където  АСЕА отчита срив на продажбите с цели 10 на сто. Иначе средно за ЕС има 20%  ръст.  В Германия, която е и голям производител, и голям пазар, е регистрирано впечатляващо покачване на продажбите на нови автомобили през август - с над 37% на годишна база, като и бройката е впечатляваща - прясно регистрираните превозни средства са 273 417.
В България най-висок е делът на новозакупените коли с бензинови двигагели - 72,9 на сто. Дизеловите са 18,9%, на трето място са електромобилите с 4.4%, а хибридите са 2,3 процента. Данните за ЕС като цяло показват доста по-различна картина -  продажбите на МПС-тата на бензин и на дизел са съответно 32,7% и 12,5%, тоест под половината от всички реализирани, всяка четвърта новорегистрирана кола е хибрид (23,9%), а всяка четвърта (21%) се зарежда от контакта.
За първи път в ЕС делът на нови електрически коли, задвижвани изцяло от батерии - общо 165 165 е-автомобила, надхвърля 20% от всички месечни продажби, посочват от АСЕА.


Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 225

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 226

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 223

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 215

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 223

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ