11 Август 2022четвъртък03:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес преди обяд ще е предимно слънчево. След обяд над Западна и Централна България ще се развива купесто-дъждовна облачност. На много места ще има краткотрайни, интензивни валежи от дъжд. Ще има условия и за градушки. На изток ще е предимно слънчево, но ветровито. Ще духа силен вятър от север-североизток. Максималните температури ще са от 26°C - 34°C, за София около 30°C. Днес преди обяд ще е предимно слънчево. След обяд над Западна и Централна България ще се развива купесто-дъждовна облачност. На много места ще има краткотрайни, интензивни валежи от дъжд. Ще има условия и за градушки. На изток ще е предимно слънчево, но ветровито. Ще духа силен вятър от север-североизток. Максималните температури ще са от 26°C - 34°C, за София около 30°C.

На снимката: Виолета Комитова

Комитова:

Няма магистрала "Струма", а обикновен път

/ брой: 232

автор:Дума

visibility 105

Участъкът край отбивката за с. Боснек, където на 23 ноември катастрофира македонски автобус и 45 души загинаха, не е магистрала или скоростен път, а обикновен междуградски път, заяви вчера пред "Нова телевизия" регионалният министър Виолета Комитова. Тя каза, че не е знаела и до "онзи ден" си е мислела, че това е магистрала "Струма". Комитова припомни факта, че пътят все още няма акт 16. Според министъра не трябва целият фокус да се насочва към инфраструктурата, като добави, че има индикация как на 300 метра преди катастрофата е имало теч на гориво и пушек. Комитова обаче не даде повече подробности, но посочи, че не се коментира и темата, че инцидентът става, когато е тъмно и мокро, както и дали превозното средство не е дало някакъв дефект.

Министърът обяви, че не е доволна от поддръжката на инфраструктурата. Според нея трябва да се правят регулярни проверки. 

"Само за този участък от 31 км ни отне седмица", каза тя и добави: "Още не са завършени отчуждителни процедури за този път. Проектната му скорост е 90 км. През 2013 г. някой вдига скоростта на 120 км. без да отговаря на изискванията, но скоростта не е основната причина за тази катастрофа", каза тя.

"Някои ни внушиха, че катастрофата е станала заради липсата на боя по маркировката", каза Комитова. Тя обясни, че фирмите, наети през април да подновят маркировката, са положили само средната осева линия. Обществената поръчка е за 1,2 млн. лева за 60 км подновяване на маркировката, като фирмите вече два пъти са санкционирани. Сега обаче те не могат да работят, защото времето не позволява. 

Комитова каза, че мантинелата в участъка е по норма от 2002 г., като сравни такива участъци с панелните блокове, които не отговарят на настоящите противоземетръсни изисквания, но това не означава, че ще се преправят. 

Заместник-министърът Иван Шишков пък заяви пред БНТ, че ще бъде предложен законодателен вариант, чрез който всичко, което държавата е строила незаконно на стратегически обекти, да не се налага да бъде премахвано. Той обясни, че трябва да се направи инспекция на цялата пътна инфраструктура, която е 20 хил. км, за да се очертаят рисковите места и приоритетно да се предвидят за ремонтиране.

 

  

 

Кадрови рокади в строителния контрол

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 154

Отчитат добра зърнена реколта

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 154

Осигуряват допълнителни линейки за курортите

автор:Дума

visibility 265

/ брой: 154

Депозитите на домакинствата намаляват

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 154

Косовският премиер: Опасност от нова война на Балканите

автор:Дума

visibility 368

/ брой: 154

Густаво Петро започна борба с бедността

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 154

ФБР нахлу в имението на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 154

Лицемерна политкоректност

автор:Страхил Ангелов

visibility 505

/ брой: 154

Оперативна комбинация

автор:Нора Стоичкова

visibility 388

/ брой: 154

България трябва да спести около 300 млн. куб. м газ

автор:Дума

visibility 422

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ