22 Януари 2022събота02:46 ч.

ново:

Радев: Не приемаме ултимативни искания от когото и да било *** Руското външно министерство: НАТО да се изтегли от България и Румъния *** Испания изпраща военна техника в България заради напрежението в Украйна *** Лавров: Русия не смята да напада Украйна, НАТО раздухва истерията *** Асен Василев: В Бюджет 2022 залагаме ръст на БВП от 4,8% *** Нови противоепидемични мерки влизат в силата на територията на София Радев: Не приемаме ултимативни искания от когото и да било *** Руското външно министерство: НАТО да се изтегли от България и Румъния *** Испания изпраща военна техника в България заради напрежението в Украйна *** Лавров: Русия не смята да напада Украйна, НАТО раздухва истерията *** Асен Василев: В Бюджет 2022 залагаме ръст на БВП от 4,8% *** Нови противоепидемични мерки влизат в силата на територията на София

На снимката: Виолета Комитова

Комитова:

Няма магистрала "Струма", а обикновен път

/ брой: 232

автор:Дума

visibility 45

Участъкът край отбивката за с. Боснек, където на 23 ноември катастрофира македонски автобус и 45 души загинаха, не е магистрала или скоростен път, а обикновен междуградски път, заяви вчера пред "Нова телевизия" регионалният министър Виолета Комитова. Тя каза, че не е знаела и до "онзи ден" си е мислела, че това е магистрала "Струма". Комитова припомни факта, че пътят все още няма акт 16. Според министъра не трябва целият фокус да се насочва към инфраструктурата, като добави, че има индикация как на 300 метра преди катастрофата е имало теч на гориво и пушек. Комитова обаче не даде повече подробности, но посочи, че не се коментира и темата, че инцидентът става, когато е тъмно и мокро, както и дали превозното средство не е дало някакъв дефект.

Министърът обяви, че не е доволна от поддръжката на инфраструктурата. Според нея трябва да се правят регулярни проверки. 

"Само за този участък от 31 км ни отне седмица", каза тя и добави: "Още не са завършени отчуждителни процедури за този път. Проектната му скорост е 90 км. През 2013 г. някой вдига скоростта на 120 км. без да отговаря на изискванията, но скоростта не е основната причина за тази катастрофа", каза тя.

"Някои ни внушиха, че катастрофата е станала заради липсата на боя по маркировката", каза Комитова. Тя обясни, че фирмите, наети през април да подновят маркировката, са положили само средната осева линия. Обществената поръчка е за 1,2 млн. лева за 60 км подновяване на маркировката, като фирмите вече два пъти са санкционирани. Сега обаче те не могат да работят, защото времето не позволява. 

Комитова каза, че мантинелата в участъка е по норма от 2002 г., като сравни такива участъци с панелните блокове, които не отговарят на настоящите противоземетръсни изисквания, но това не означава, че ще се преправят. 

Заместник-министърът Иван Шишков пък заяви пред БНТ, че ще бъде предложен законодателен вариант, чрез който всичко, което държавата е строила незаконно на стратегически обекти, да не се налага да бъде премахвано. Той обясни, че трябва да се направи инспекция на цялата пътна инфраструктура, която е 20 хил. км, за да се очертаят рисковите места и приоритетно да се предвидят за ремонтиране.

 

  

 

Защо гласувахме в ООН за Истанбулската конвенция?

автор:Дума

visibility 830

/ брой: 14

Диагнозата на думите

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 14

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ