Участъкът край отбивката за с. Боснек, където на 23 ноември катастрофира македонски автобус и 45 души загинаха, не е магистрала или скоростен път, а обикновен междуградски път, заяви вчера пред "Нова телевизия" регионалният министър Виолета Комитова. Тя каза, че не е знаела и до "онзи ден" си е мислела, че това е магистрала "Струма". Комитова припомни факта, че пътят все още няма акт 16. Според министъра не трябва целият фокус да се насочва към инфраструктурата, като добави, че има индикация как на 300 метра преди катастрофата е имало теч на гориво и пушек. Комитова обаче не даде повече подробности, но посочи, че не се коментира и темата, че инцидентът става, когато е тъмно и мокро, както и дали превозното средство не е дало някакъв дефект.
Министърът обяви, че не е доволна от поддръжката на инфраструктурата. Според нея трябва да се правят регулярни проверки.
"Само за този участък от 31 км ни отне седмица", каза тя и добави: "Още не са завършени отчуждителни процедури за този път. Проектната му скорост е 90 км. През 2013 г. някой вдига скоростта на 120 км. без да отговаря на изискванията, но скоростта не е основната причина за тази катастрофа", каза тя.
"Някои ни внушиха, че катастрофата е станала заради липсата на боя по маркировката", каза Комитова. Тя обясни, че фирмите, наети през април да подновят маркировката, са положили само средната осева линия. Обществената поръчка е за 1,2 млн. лева за 60 км подновяване на маркировката, като фирмите вече два пъти са санкционирани. Сега обаче те не могат да работят, защото времето не позволява.
Комитова каза, че мантинелата в участъка е по норма от 2002 г., като сравни такива участъци с панелните блокове, които не отговарят на настоящите противоземетръсни изисквания, но това не означава, че ще се преправят.
Заместник-министърът Иван Шишков пък заяви пред БНТ, че ще бъде предложен законодателен вариант, чрез който всичко, което държавата е строила незаконно на стратегически обекти, да не се налага да бъде премахвано. Той обясни, че трябва да се направи инспекция на цялата пътна инфраструктура, която е 20 хил. км, за да се очертаят рисковите места и приоритетно да се предвидят за ремонтиране.