27 Ноември 2025четвъртък06:45 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Очакват още 6 месеца инфлация

/ брой: 202

автор:Дума

visibility 353

Няма как да изпреварим Румъния по доходи за един месец просто защото има някаква разлика в инфлацията. Брутният вътрешен продукт на Румъния е с около 20% повече от нашия. Нямаме особен повод за национална гордост. Това заяви пред Нова тв финансистът Любомир Дацов. Според него рекордна инфлация няма. "2006, 2007 и 2008 са годините с най-висока инфлация. Тогава тя беше около 10% заради много високия растеж. Източниците на този процес са различни и пораженията върху икономическата система са различни", каза той. "Сегашният произход на инфлацията е външен, защото идва от проблеми, които не са в страната. За съжаление този път тя ще продължи по-дълго - 6-7 месеца. Възстановяването на веригите за доставки иска време", добави Дацов. "Намираме се в много деликатна ситуация. Имаме инфлация, генерирана при предлагането, а не при търсенето. При нея се реагира по-трудно", добави икономистът Владимир Сиркаров. Инфлацията е изключително деструктивна за хората с по-ниски и фиксирани доходи, посочи той. За съжаление тази тенденция ще продължи и дори ще се ускори до края на годината, смята Сиркаров.

Потребителската кошница е поскъпнала с над 10 лева само за две години. В момента тя излиза 79 лева, докато през 2019 г. тя е била 68 лева. Миналата година основните стоки са стрували 73 лева, стана ясно от коментари на представители на работодателите и синдикатите по bTV. Това означава, че в рамките на две години основните стоки са поскъпнали с малко над 16%. Според председателя на Комисията по стокови борси и тържища Владимир Иванов пазарът в нашата страна е високо конкурентен, което влияе за по-плавното вдигане на цените. "В определени продукти има по-голяма динамика - плодовете и зеленчуците. Там климатът е причина, не ценовата истерия с ресурсите. При основните хранителни продукти увеличението е предимно при млечните стоки - с около 10%. При месото цената е същата като миналата година", посочи той. Иванов каза още, че единствената стока с пикови стойности е олиото, като увеличението на цената е започнало още през април миналата година.

 

 

 

Всеки пети българин е застрашен от бедност

автор:Дума

visibility 1609

/ брой: 222

Държавата може да купи "Лукойл Нефтохим" за 2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 1686

/ брой: 222

Получаваме първия нов влак от "Шкода" през януари

автор:Дума

visibility 2560

/ брой: 222

Депозитите на домакинствата скачат с 12 млрд. лева за година

автор:Дума

visibility 1897

/ брой: 222

На всеки 10 минути жена е убита от свой близък

автор:Дума

visibility 2251

/ брой: 222

Тръмп спря финансирането на Украйна

автор:Дума

visibility 1338

/ брой: 222

За Турция Централна Азия е Туркистан

автор:Дума

visibility 955

/ брой: 222

Пекин и Вашингтон затоплят отношения

автор:Дума

visibility 1908

/ брой: 222

Жертва на пола си

автор:Таня Глухчева

visibility 1584

/ брой: 222

Четири поколения под покрива на фирмата

автор:Аида Ованес

visibility 1180

/ брой: 222

Пир по време на чума

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1988

/ брой: 222

Кампания за всяване на страх

visibility 1576

/ брой: 222

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ