29 Май 2020петък01:50 ч.

Opel показа концепта си Monza отвсякъде

/ брой: 196

автор:Дума

visibility 1228

Автомобилът на бъдещето за Opel - така характеризира Opel Monza шефа на компанията Карл-Томас Нойман, добавяйки, че автомобилът съчетава в себе си както наследството на марката, така и нейното бъдеще. Ако говорим за наследство, то името Monza за Opel наистина не е ново - за пръв път купе с това име беше представено през 1977-а година и то се задържа в производство до 1986-а.
За бъдещето на Opel говори не само външността на новата Monza, но и използваните в нея технологии. Вътре на таблото вече няма отделни монитори, а единен дисплей, разпънат от врата до врата. На него се показва не само информация за работата на системите на колата, но и различни декоративни елементи, според вкуса на шофьора и може би най-вече на домашната ръководителка. Колата може да се включва сама директно към смартфона на водача и да го свързва с избрана група хора, да споделя информация, например за маршута напред, с всички желаещи.
Реално погледнато, новата Opel Monza във вида си Concept е нещо средно между комби и купе, с типичните за суперколите врати тип "крило на чайка". Под тази ефектна външност са скрити не по-малко впечаляващи технологии. Немците са преразгледали напълно концепцията за подаване на информации към водача и пътниците. Целият преден панел на таблото е единна проекционна повърхност, зад която са скрити 18 светодиодни проектора. Начинът им на работа може да се променя в търсене на желаната комбинация от данни в зависимост от вкуса на пътниците или от настроението на водача.
Тази наистина гигантска система за проекции изкарва на таблото пътна или развлекателна информация, декоративни елементи, които могат да се настройват по желание и настроение - нещо, което хората на марката смятат за революция в областта на интериорния автомобилен дизайн.
Едва ли тази четириместна машина ще попадне в този си вид на производствената линия, но няма съмнение, че следващите серийни модели на марката Opel ще вземат доста от чертите и техническите й решения в задвижването и оборудването си.
Концептът има модулен силов агрегат, който дава възможност при нужда да се заменят различните му възли. В изложбения екземпляр, който ще видим на автосалона във Франкфурт на 10-и септември, е използван хибриден агрегат, в основата на който е общата хибридна система за задвижване на вече известните модели-близнаци Opel Ampera/ Chevrolet Volt. Но тук е заменен основният агрегат - вместо атмосферния бензинов мотор 1.4 л инженерите са използвали още по-икономичния мотор 1.0 SIDI turbo, който може да работи и на метан.
Фридхелм Енгер, шеф на проекта за концепта, сподели, че Monza показва как от Opel виждат бъдещето на марката, в което скулптурният дизайн на моделите се съчетава успешно с немското инженерно ниво.



И братя Бобокови са арестувани

автор:Дума

visibility 6

Станишев отново настоя за икономически щаб

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 100

Плащаме за вода и без консумация

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 100

Алкохолните турове по морето ще бъдат забранени

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 100

Банковото кредитиране се сви с над 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 100

Меркел: ЕС да поеме повече отговорност в света

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 100

Данъчен гювеч по герберски

автор:Евгени Гаврилов

visibility 134

/ брой: 100

Датата

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 100

Плагиатството на Радой Ралин

автор:Христо Георгиев

visibility 1065

/ брой: 99

Пандемична демокрация

автор:Владимир Георгиев

visibility 368

/ брой: 99

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ