10 Октомври 2025петък06:07 ч.

Opel показа концепта си Monza отвсякъде

/ брой: 196

автор:Дума

visibility 2453

Автомобилът на бъдещето за Opel - така характеризира Opel Monza шефа на компанията Карл-Томас Нойман, добавяйки, че автомобилът съчетава в себе си както наследството на марката, така и нейното бъдеще. Ако говорим за наследство, то името Monza за Opel наистина не е ново - за пръв път купе с това име беше представено през 1977-а година и то се задържа в производство до 1986-а.
За бъдещето на Opel говори не само външността на новата Monza, но и използваните в нея технологии. Вътре на таблото вече няма отделни монитори, а единен дисплей, разпънат от врата до врата. На него се показва не само информация за работата на системите на колата, но и различни декоративни елементи, според вкуса на шофьора и може би най-вече на домашната ръководителка. Колата може да се включва сама директно към смартфона на водача и да го свързва с избрана група хора, да споделя информация, например за маршута напред, с всички желаещи.
Реално погледнато, новата Opel Monza във вида си Concept е нещо средно между комби и купе, с типичните за суперколите врати тип "крило на чайка". Под тази ефектна външност са скрити не по-малко впечаляващи технологии. Немците са преразгледали напълно концепцията за подаване на информации към водача и пътниците. Целият преден панел на таблото е единна проекционна повърхност, зад която са скрити 18 светодиодни проектора. Начинът им на работа може да се променя в търсене на желаната комбинация от данни в зависимост от вкуса на пътниците или от настроението на водача.
Тази наистина гигантска система за проекции изкарва на таблото пътна или развлекателна информация, декоративни елементи, които могат да се настройват по желание и настроение - нещо, което хората на марката смятат за революция в областта на интериорния автомобилен дизайн.
Едва ли тази четириместна машина ще попадне в този си вид на производствената линия, но няма съмнение, че следващите серийни модели на марката Opel ще вземат доста от чертите и техническите й решения в задвижването и оборудването си.
Концептът има модулен силов агрегат, който дава възможност при нужда да се заменят различните му възли. В изложбения екземпляр, който ще видим на автосалона във Франкфурт на 10-и септември, е използван хибриден агрегат, в основата на който е общата хибридна система за задвижване на вече известните модели-близнаци Opel Ampera/ Chevrolet Volt. Но тук е заменен основният агрегат - вместо атмосферния бензинов мотор 1.4 л инженерите са използвали още по-икономичния мотор 1.0 SIDI turbo, който може да работи и на метан.
Фридхелм Енгер, шеф на проекта за концепта, сподели, че Monza показва как от Opel виждат бъдещето на марката, в което скулптурният дизайн на моделите се съчетава успешно с немското инженерно ниво.



4,09 евро ще струва еднодневната винетка

автор:Дума

visibility 929

/ брой: 188

Такситата в София пак искат по-високи тарифи

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 188

Финансовият министър: Българите не обедняват

автор:Дума

visibility 797

/ брой: 188

За първи път в историята: над 4005 долара за тройунция злато

автор:Дума

visibility 758

/ брой: 188

Владимир Путин: Украинската армия отстъпва по целия фронт

автор:Дума

visibility 851

/ брой: 188

"Форийн афеърс": Калас е повече полицай, отколкото дипломат

автор:Дума

visibility 765

/ брой: 188

Молдовски либерал критикува изборите в страната

автор:Дума

visibility 798

/ брой: 188

В Турция тестват за дрога артисти

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 188

Десница без мозък

автор:Александър Симов

visibility 763

/ брой: 188

Терзиев си прави евтин пиар

visibility 835

/ брой: 188

С мисъл за народа

автор:Таня Глухчева

visibility 811

/ брой: 188

Възможно ли е Европа отново да стане силна?

автор:Панко Анчев

visibility 755

/ брой: 188

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ