15 Юли 2025вторник08:12 ч.

Няколко думи

Оплетоха конците

/ брой: 188

автор:Евгени Гаврилов

visibility 4442

Политическият тюрлюгювеч, който в момента държи конците на властта, пак ги оплете. Цяло лято управляващите се напъваха да спрат всичко руско, което можеше да дойде по Черно море. Национализираха пристанището в Росенец. Тръгнаха да спират възможността "Лукойл Нефтохим" да преработва руски петрол по-рано от времето, което Брюксел ни разреши - 2025 г. т.нар. дерогация.
Защото така, според болното съзнание на умнокрасивите депутати, щял да се ограничи инструментариумът на Путин да оказва влияние върху обществените и политически процеси в страната ни. Оставяме настрана факта, че от началото на войната опашките пред пафинерията в Бургас са от украински, а не от руски бензиновози. Освен това "Лукойл" използвал дерогацията да трупа печалби, вместо разликата в цените (общо над 4 млрд. лв.) да влезе в българския бюджет. Премахването й нямало да окаже съществено влияние върху цените на горивата. А и УНефтохимФ имал технологична възможност да преработва сортове суров петрол, внесен от различни от Русия източници, както го е правил в миналото. Най-активни бяха депутатът от ГЕРБ Делян Добрев и колегата му от ДБ Ивайло Мирчев. И изведнъж, на заседанието на парламентарната икономическа комисия, мнозинството обърна палачинката.
Докато депутатите обсъждаха за пореден път темата, министърът на икономиката Богдан Богданов коментираше пред журналисти, че при този кратък срок има риск от сътресения на българския пазар - вдигане на цените на горивата и създаване на недостиг. Все неща, които левицата непрекъснато повтаряше. Изплашени от ситуацията, депутатите решиха дерогацията да остане остане още една година.
За сведение на властниците, ако дерогацията беше отменена толкова рано и местната рафинерия няма време да диверсифицира доставките поради сериозните логистични предизвикателства да достави суров петрол в Черно море през Босфора, целият й производствен цикъл можеше да бъде застрашен. Експерти твърдят, че това не само може безконтролно да надуе цената на дизела, но дори да доведе до временен недостиг. Просто няма алтернативни източници на горива на цена, която местните жители могат да си позволят.
Липсват и подходящи транспортни връзки, които да задоволят местния пазар с доставки на гориво от други производители в региона. Достатъчно е да се каже, че на пазара на горива на Балканите ще настъпи бъркотия. Северна Македония ще бъде засегната най-много, тъй като се снабдява с горива основно от България. Освен това българските резерви не са на нужните нива, а значително по-ниски - между 70 и 50% от регулаторните прагове за 90-дневни запаси. С други думи, недостигът е реална заплаха, въпреки привидното изобилие на дизел в момента. Иначе безобразията, които прави тюрлюгювечът, най-добре се виждат по цените на бензиноколонките.


ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 459

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 479

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 403

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 411

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ