Осемгодишният грабеж на частните превозвачи спря, отбеляза ДКСМП
/ брой: 147
С решение на общинския съвет от миналата седмица се прекратява осемгодишният договор, подписан от тогавашния кмет Бойко Борисов с частни превозвачи в градския транспорт на София, отбелязват в декларация членовете на Дискусионния клуб за социална и местна политика.
Клубът приветства закъснялото решение, но анализира, че договорите са били саботаж за цялостната транспортна схема в столицата, на която тогава е предстояло разширение с нови линии и нови спирки на метрото. Договорите практически вързаха ръцете на общината да използва ефективно маршрутите и връзките между различните видове транспорт, коментират от клуба.
Договорите, подписани след скандален уговорен "конкурс" за отдаване на автобусни линии и спечелен от фирми спонсори на ГЕРБ, от начало до край облагодетелстваха частниците, обобщават от ДКСМП. От там припомнят публично огласения запис как под ръководството на тогавашния заместник-кмет Велизар Стоилов участници в конкурса частни фирми и общинската се договарят за цените и линиите, за които ще кандидатстват, и как да не се конкурират. За съжаление след сигнала на общинските съветници от БСП ДАНС и прокуратурата не разследваха и не предадоха на съд тях и техните помагачи и съучастници. С предрешения конкурс общината отдаде на частни фирми 16 автобусни линии за 8 години на скандално високи цени - с 1 лев на километър по-скъпо от предложените цени на общинската фирма "Столичен автотранспорт" ЕАД, припомнят от клуба и подчертават милионите левове загуба за гражданите на София.
В декларацията се подчертава, че дори и сега до изтичане на срока частниците ще получават до 20% от събраните глоби от нередовни пътници, а общинската фирма само 5%.