29 Март 2024петък08:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Иван Шишков, Снимка БТА

Отчуждават последния терен за аутобана до Сърбия

Кабинетът обмисля идеята на Шишков магистралите да се доизградят на концесия

/ брой: 32

автор:Дума

visibility 493

Кабинетът започва да отчуждава терени по последния участък от недостроената магистрала "Европа", съобщи регионалният министър Иван Шишков след заседание на Министерския съвет. Става въпрос за трасето между София и Сливница. То се финансира по изтичаща европрограма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и, за да не се изгуби финансирането, поне 50% от 16,5-километровия участък трябва да бъдат построени до края на годината.

Миналата година е бил одобрен Подробният устройствен план за този лот, който се явява трети и последен за аутобана. След отчуждаванията ще се пристъпи към разрешение за строеж. По думите на министъра строителството ще започне в следващите месеци. "До няколко месеца ще стартира строителството на последния участък", заяви Шишков.

Строител на лота, който ще се отчуждава, е ДЗЗД "Европа - 2022", в което влизат "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Главболгарстрой Интернешънал" и "Обонато Билд". Стойността на дейностите по 16,5-километровата отсечка е почти 222,5 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 660 календарни дни. Цялостно изграден е единствено участъкът между Сливница и Драгоман. Третият, последен участък, за който започва отчуждаването на терените, ще преминава по изцяло ново трасе. Строежът ще започне при с. Храбърско - при 32 км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път - при 48 км. Трасето ще бъде с габарит 27 м - две ленти за движение в посока и аварийна лента.

Възможностите и вариантите да се изграждат магистрали на концесия ще обсъжда работна група с представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на строителния бранш. Това пък е коментирано по-рано по време на срещата на министъра с ръководството на Камарата на строителите в България и на Българската браншова камара "Пътища". "Единственият вариант да се построят всички магистрали е на концесия", е казал Шишков, който не спира да лансира тази своя идея от встъпването си в длъжност като служебен министър на регионалното развитие.

Председателят на УС на браншовата камара "Пътища" Стефан Чайков е заявил, че ръководената от него организация подкрепя идеята. Договорено е през март да се направи дискусионен форум по темата и работната група да започне своите срещи. Обсъдена е още възможността да се създаде работна група, която да разгледа промени в проекта на Закон за ВиК. Коментирано е "Български ВиК холдинг" ЕАД да може да финансира безвъзмездно изграждането на публични активи, а не под формата на заем, каквато е единствената законова възможност сега.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ