14 Май 2024вторник14:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Иван Шишков, Снимка БТА

Отчуждават последния терен за аутобана до Сърбия

Кабинетът обмисля идеята на Шишков магистралите да се доизградят на концесия

/ брой: 32

автор:Дума

visibility 641

Кабинетът започва да отчуждава терени по последния участък от недостроената магистрала "Европа", съобщи регионалният министър Иван Шишков след заседание на Министерския съвет. Става въпрос за трасето между София и Сливница. То се финансира по изтичаща европрограма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и, за да не се изгуби финансирането, поне 50% от 16,5-километровия участък трябва да бъдат построени до края на годината.

Миналата година е бил одобрен Подробният устройствен план за този лот, който се явява трети и последен за аутобана. След отчуждаванията ще се пристъпи към разрешение за строеж. По думите на министъра строителството ще започне в следващите месеци. "До няколко месеца ще стартира строителството на последния участък", заяви Шишков.

Строител на лота, който ще се отчуждава, е ДЗЗД "Европа - 2022", в което влизат "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Главболгарстрой Интернешънал" и "Обонато Билд". Стойността на дейностите по 16,5-километровата отсечка е почти 222,5 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 660 календарни дни. Цялостно изграден е единствено участъкът между Сливница и Драгоман. Третият, последен участък, за който започва отчуждаването на терените, ще преминава по изцяло ново трасе. Строежът ще започне при с. Храбърско - при 32 км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път - при 48 км. Трасето ще бъде с габарит 27 м - две ленти за движение в посока и аварийна лента.

Възможностите и вариантите да се изграждат магистрали на концесия ще обсъжда работна група с представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на строителния бранш. Това пък е коментирано по-рано по време на срещата на министъра с ръководството на Камарата на строителите в България и на Българската браншова камара "Пътища". "Единственият вариант да се построят всички магистрали е на концесия", е казал Шишков, който не спира да лансира тази своя идея от встъпването си в длъжност като служебен министър на регионалното развитие.

Председателят на УС на браншовата камара "Пътища" Стефан Чайков е заявил, че ръководената от него организация подкрепя идеята. Договорено е през март да се направи дискусионен форум по темата и работната група да започне своите срещи. Обсъдена е още възможността да се създаде работна група, която да разгледа промени в проекта на Закон за ВиК. Коментирано е "Български ВиК холдинг" ЕАД да може да финансира безвъзмездно изграждането на публични активи, а не под формата на заем, каквато е единствената законова възможност сега.

Пак скандал с РС Македония

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 88

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

автор:Дума

visibility 71

/ брой: 88

БДЖ пак се разделя с хартиеното билетче срещу 16 млн. лв.

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 88

Денят на данъчната свобода настъпи

автор:Дума

visibility 67

/ брой: 88

Работници от Бангладеш ще берат череши у нас

автор:Дума

visibility 67

/ брой: 88

България отхвърля проявата на Силяновска

автор:Дума

visibility 66

/ брой: 88

Шойгу на нов пост, сменя го икономист

автор:Дума

visibility 67

/ брой: 88

Каталунските сепаратисти губят мнозинството си

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 88

Накратко

автор:Дума

visibility 54

/ брой: 88

Дано не е късно

автор:Мая Йовановска

visibility 66

/ брой: 88

Комуникационна грешка

автор:Деси Велева

visibility 57

/ брой: 88

Пак Путин е виновен!

автор:Таня Глухчева

visibility 69

/ брой: 88

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 64

/ брой: 88

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ