28 Юни 2022вторник19:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес още преди обяд над Западна България, по-късно през деня и над останалата част от страната ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на много места ще има краткотрайни валежи с гръмотевици. В отделни райони валежите ще са временно интензивни и ще има условия за градушки. След обяд вятърът ще се ориентира от запад-северозапад и ще е до умерен. Максималните температури ще бъдат между 25° и 30°, в София 27°. Днес още преди обяд над Западна България, по-късно през деня и над останалата част от страната ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на много места ще има краткотрайни валежи с гръмотевици. В отделни райони валежите ще са временно интензивни и ще има условия за градушки. След обяд вятърът ще се ориентира от запад-северозапад и ще е до умерен. Максималните температури ще бъдат между 25° и 30°, в София 27°.

Пак ще плащаме

Управителният орган по европрограмата "Региони в растеж" е преценил, че е наложителна глоба от 25 на сто от общата сума, която ЕС отпуска за ремонта на трасето на трaмвай №5

/ брой: 81

автор:Деси Велева

visibility 156

Деси ВЕЛЕВА



Някой отново не си е свършил качествено работата и пак други ще плащат за това. Неслучайно службата в държавна или общинска институция е свързана с цяла камара отговорности. И основната от тях е, че за всяка грешка заплаща не виновникът, а всички около него - жителите на селото, на градчето, на столицата.
Точно така ще стане заради пропуск на общинската администрация на София, която е наказана с глоба от 12 милиона лева заради провеждането на опорочена обществена поръчка за ремонта на трасето на трамвай №5. Както можем да се досетим, грешките не са хванати заради харченето на български пари, а на европейски. Управителният орган по европрограмата "Региони в растеж" е преценил, че е наложителна глоба от 25 на сто от общата сума, която ЕС отпуска безвъзмездно за въпросния ремонт. Така не само няма да получим "безплатен" обяд, но и ще трябва да си доплатим за изядения.
Когато столичното кметство не може да усвои по прецизен начин предложеното наготово, то обича да си служи със заеми. Сега вероятно ще трябва да се търси именно такъв, за да приключи успешно рекострукцията на релсовото трасе, което е важна част от пътната инфраструктура на града.
Изобщо заемите и глобите често се оказват в основата на работата на столичната администрация. Те могат и  да са по-малкото зло, ако крайният резултат си заслужаваше. Сега например очакваме да се получи един хубав, бърз и навременен ремонт на трасето на знаковата Петица. Да кажем, че сме превъзмогнали глобата, простили сме грешката и сега разчитаме на забележителен резултат. Обаче той все не идва и не идва. Или изпълнителят е закъснял поради ред причини, а цените са се вдигнали, или е валяло твърде дълго и напоително... И в този момент се досещаме, че така се получава с почти всеки важен и мащабен за София ремонт. Той се проточва фатално или е съпроводен от скандал. Дали този път ще бъде различно?

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ