02 Юни 2023петък11:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще е предимно слънчево. След обяд ще се развива купеста облачност, но само на отделни места в западните райони от страната ще има краткотрайни валежи. Вятърът ще е слаб от изток. Максималните температури ще са между 24 и 29, в София - около 24 градуса. Днес ще е предимно слънчево. След обяд ще се развива купеста облачност, но само на отделни места в западните райони от страната ще има краткотрайни валежи. Вятърът ще е слаб от изток. Максималните температури ще са между 24 и 29, в София - около 24 градуса.

Пътища по герберски

/ брой: 132

автор:Евгени Гаврилов

visibility 13

Евгени ГАВРИЛОВ



"Обещах да си отида от политиката, когато магистрала "Хемус" е готова." Това са думи на Б.Б., изречени преди време. Той вече почти е слязъл от политическата сцена, но явно пак му се привижда власт. Доказателство за това е фактът, че злополучната магистрала-мираж, станала синоним на пътното строителство по герберски, отново му влезе в устата.
В Бургас оня ден Той се похвали, че АДФИ не е открила нарушения там. Наложи се финансовото министерство да опровергава подопечната си агенция за изнесените данни, но това е друга тема. Ако е само "Хемус", здраве му кажи. Оказа се, че има селски пътища, за които при управлението на ГЕРБ са плащани над 1 млн. лв. на километър. Пътен възел "Белокопитово" край Шумен бе силно оскъпен и закъснял. Тунелът в Кресненското дефиле се оказа близо 14 пъти по-скъп от най-дългия тунел в света - Лердалския в Норвегия.
Това са само няколко от многобройните примери, които показват начина, по който се усвояваха допреди две години европейски и национални средства за инфраструктура у нас. Порочната практика започваше още при процедурите по възлагането на обществените поръчки и завършваше с гаранционната поддръжка на изградените обекти. Съмненията, че проектите се печелят от избрани фирми, се засилваха от публичните данни за концентрация на повечето поръчки в малко на брой изпълнители. Ако някоя от въпросните компании не разполагаше с необходимия ресурс от техника и персонал, които да работят по конкретни обекти, наемаше подизпълнители. Това е забранено при финансирани с евросредства проекти, но ограничението се заобикаляше с договори за наем на хора и техника, което бе на практика възлагане на дейности на трети фирми. Доказаха го постоянните скандали около "Хемус". И докато доскоро бяхме приели, че поне пътищата ни са евтини и затова са с по-ниско качество, то в последните години цената на километър новоизградена магистрала скочи с пъти.
През 2010-а поръчки се изпълняваха за между 2 и 3 млн. евро на километър. Днес цената на 1 км магистрала в България достигна от 5 до 6,7 млн. евро. В съседна Румъния 1 км нова магистрала е средно 5 млн. евро, а гръцката "Виа Игнатия" струваше по 6,8 млн. евро на километър. Обяснението и за ниските цени, които водели след себе си ниско качество, очевидно вече не е актуално. По-скоро за 12 години видяхме друго. Високи цени при ниско качество. Строителство по герберски.

БСП е против посягането на парите от Сребърния фонд

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Основната лихва вече гони 3%

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

В 40% от обществените поръчки има пороци

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Налагат Истанбулската конвенция на цял ЕС

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Румънските учители продължават стачката

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Украйна загуби остатъците от бойния си флот

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Вдигат тавана на дълга на САЩ

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Тинята в блатото...

автор:Боян Бойчев

visibility 0

/ брой: 104

Насилствено тъпкане

автор:Виктор Турмаков

visibility 0

/ брой: 104

Безсмъртни, те пътуват с нас

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 104

Писмо на един англичанин, което разтърсва душата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ