23 Април 2024вторник13:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Курумбашев: Правителството да втвърди тона между „мон шери“ и „мон амур“ по отношение на Пакета за мобилност

Ако въпросът бъде отложен за Австрийското председателство, резултатът няма да е толкова добър за България, смята евродепутатът

автор:Дума

visibility 969

„Добре е малко да втвърдим приятелския тон по отношение на Пакета за мобилност. Дали има обръщения „мон шери“ и „мон амур“, както и кой с каква рокля е облечен – това е една тема. Точно по отношение на регулациите в сферата на автомобилния превоз на товари френският президент Еманюел Макрон идва през август на морето. Той не беше тук, за да гледа нещо през терасата на Евксиноград“. Това заяви Петър Курумбашев, член на Делегацията на българските социалисти в ЕП, в предаването „Денят започва“ по Българската национална телевизия. „Когато ножът е опрял до кокала, редно е да се води разговорът с един по-твърд тон, макар и между приятели. Правителството трябва много категорично да заяви, че България има една или две червени линии в този преговорен процес и те няма как да бъдат преминавани. Оттук нататък трябва да се действа на ниво Съвет на ЕС“, смята българският евродепутат. „Искам да отправя един много ясен призив към българското правителство – все още имаме много минимален шанс да затворим преговорите по Пакета за мобилност на Европейската комисия по време на нашето председателство. Дори и при някакви не дотам добри условия, но все пак под контрола на нашето председателство можем да се опитаме да го направим. Ако ние не затворим преговорите по тези регулации, след нас идва Австрийското председателство. Австрийското председателство вече няма да действа с „отрязване на едната ръка“, а по-скоро бихме отишли към нещо, което ние определяме като „отрязване през кръста“. По думите на Курумбашев във вторник предстои последно обсъждане на т.нар. "компромиси". Самото гласуване в Комисията по транспорт ще бъде на 24 май. Третото гласуване ще бъде в пленарна зала. „Като цяло, разпределението на гласовете в парламента не е в наша полза“, поясни Курумбашев. В наша полза са 250-300 гласа, срещу нас са 450-500 гласа. Това си пролича още при първото гласуване в Комисията по заетост и социална политика в ЕП. Там загубихме гласуването. Тук депутатите не гласуват според това дали са от левицата, или от десницата, а на национален принцип.“ Петър Курумбашев каза още: „Един от критериите за оценка на успеха на Българското председателство е как ще защитим българския национален интерес. Все пак председателят формулира общата позиция на държавите членки. Това, че по време на нашето председателство нямаме право да изразяваме позиция, е пълна глупост. Да не се окаже, че най-лошото в ЕС е да си председател, защото не може да има твоя позиция? От една година насам не виждам нашето правителство да работи по създаването на коалиция от държави, които да се противопоставят на тези държави, които подкрепят предложенията на Европейската комисия (тези държави имат огромно влияние върху ЕК, под тяхно влияние дойдоха и тези предложения). Съществува Road Transport Alliance(Бенелюкс, Германия, Франция, Австрия, Италия и Скандинавските държави) - къде е нашият съюз срещу този съюз?“, попита Курумбашев. Евродепутатът коментира също така, че е налице двоен морал и абсолютна липса на последователност в предложенията на Европейската комисия. Той даде за пример общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози (т. нар. втори „Пакет за мобилност“). „Защо забраняваме за либерализацията за камиони и разрешаваме либерализацията за автобуси? Защо един шофьор е командирован работник, когато кара камион, а не е командирован, когато кара автобус? Защо каботажът с камион е лошо нещо, а каботажът с автобус е нещо хубаво? Отговорът е много прост. Държавите от Централна и Източна Европа имат господстваща позиция в пазара с камионите и затова либерализацията трябва да бъде спряна. А в бизнеса с автобусните превози, където има господстващо положение на компании от Западна Европа, Комисията предлага този бизнес да бъде либерализиран и продължен. Излиза, че когато аз правя бизнес във Вашето село, например, имаме общ пазар и общи правила. Когато обаче Вие дойдете в моето, аз Ви казвам, че Ви трябва бележка от кмета, че си тормозите работниците и т.н.“, даде пример Курумбашев.

1/3 у нас взимат под 1000 лева

автор:Дума

visibility 105

/ брой: 77

Бум на заболели от коклюш

автор:Дума

visibility 105

/ брой: 77

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 110

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 110

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 112

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 125

/ брой: 77

Агнешкото в Гърция 10 евро за килограм

автор:Дума

visibility 89

/ брой: 77

Баските сепаратисти с исторически успех

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 77

Иран запазва строгия контрол върху дрехите

автор:Дума

visibility 106

/ брой: 77

Молдовска "Победа" създадоха в Москва

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 96

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 90

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 101

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 117

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ