29 Март 2024петък02:56 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Витанов: Европейският съюз има структурен проблем в транспорта, а бяха дадени милиарди в пандемията

автор:Дума

visibility 463

Европейският съюз има структурен проблем в сферата на транспорта. Това каза ръководителят на Делегацията на българските социалисти в ЕП Петър Витанов в предаването „Брюксел 1“ на телевизия Bulgaria on Air.

Ако не се приемат спешно регулации, предстои още по-тежка криза не само в авиацията, но и в железопътния транспорт, както и в превоза на стоки. Петър Витанов, който е член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, направи коментара си на фона на напрегнатата ситуация по европейските летища през лятото и хилядите отменени полети.

„Има недостиг на персонал във всяко едно звено - като започнем от наземния персонал, който е с 40% по-малко от годините преди пандемията, минем през хората, които отговарят за сигурността и стигнем до пилотите, където има недостиг от най-малко 15%. Голяма част от тези хора бяха съкратени по време на пандемията, но нямат намерение да се върнат, защото са си намерили друга работа“, коментира Петър Витанов.

Причината за нежеланието да се върнат на старите си работни места се крие и в лошите условия на труд.

„Освен лоши условия на труд, служителите в авиацията и наземния транспорт имат и атипична заетост. Повечето от тях не са на трудови договори, а са платени почасово или са наети като сезонни работници. Това съвсем естествено отблъсква качествените кадри, още повече, че за да бъдеш нает на подобна длъжност, трябва да чакаш седмици, за да минеш проверка за сигурност, както и обучение“, добави евродепутатът.  

А веригата се къса много лесно, даде пример Витанов. Ако има дори един отсъстващ служител в охраната, това може да доведе до закъснения и дори анулиране на целия полет.

Според Петър Витанов европейските институции са изправени пред сериозен проблем, защото по време на ковид-пандемията са дадени огромни помощи за транспортния сектор, но липсва отчетност.

„Само на „Луфтханза“ беше дадена помощ от 9 милиарда евро. И въпросът е за какво са отишли тези пари. Този въпрос трябва да бъде зададен“, каза евродепутатът.

Петър Витанов добави, че и в САЩ авиокомпаниите са получили големи държавни помощи, но при ясни условия – да запазят персонала си, както и линиите на полетите.  

„Голяма част от държавите в Европа не поставиха такива условия, а парите по време на пандемията се изсипваха буквално на калпак. Затова поставих този въпрос в Европейския парламент, като попитах Европейската комисия, за какво са отишли тези помощи. Как така водеща компания отменя полет след полет при положение, че е получила милиарди“, каза още Витанов.

„С отменянето на полетите се нарушават правата на гражданите – да пътуват, което пък е фундаментално европейско право на свободно придвижване.

В Европейския съюз има всякакви стандарти – по отношение на екологията, икономиката, но стане ли въпрос за стандартите на труд, всеки прави каквото си иска. Това може да стане с конкретни законодателни мерки“, смята социалистът.

Проблемите в транспорта не се изчерпват само с авиацията.

„Станахме свидетели на нещо невиждано досега - празни рафтове в европейските супермаркети. Това е така, защото няма шофьори. Защото условията на труд вече не удовлетворяват шофьорите от Западна Европа и браншът разчита на източноевропейци. И това вероятно е и единствената причина пакетът „Мобилност“, който беше приет въпреки сериозната съпротива на редица държави, сред които и България, на практика да не работи. Защото ако се спазва стриктно и камионите се връщат до мястото на регистрация, се опасявам, че рафтовете ще станат още по-празни“, каза още той.

Петър Витанов коментира лобисткия скандал с „Юбер“ в светлината на правата на работниците.

„Заради шофьорите в „Юбер“, а и служители в много подобни бизнеси, в ЕС има директива за работниците в дигиталните платформи. От една страна е важно тези хора да имат възможност да упражняват тази дейност, защото това означава гъвкаво работно време и допълнителни доходи, но от друга – те трябва да имат някаква форма на осигуряване, за да имат трудови права и да ползват социални услуги. И именно в това е важната роля на законодателя, за когото трябва да са приоритет интересите на хората, а не на едрия бизнес. Това е и причината подобни скандали да хвърлят сянка върху работата на европейските институции“, добави Витанов.

 

За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП: https://www.socialistsanddemocrats.eu/

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ