28 Април 2024неделя02:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Подкрепа" е против продажбата на товарни превози

Железничарският синдикат към конфедерацията е готов за нова ефективна стачка заради ниските заплати и калпавото ръководство на БДЖ

/ брой: 137

автор:Мая Йовановска

visibility 699

Железничарските синдикати към "Подкрепа" не са доволни, че започна приватизация на товарните превози в БДЖ. Това заяви вчера пред ДУМА председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Розен Зарков. Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол обяви във вторник конкурс за продажбата на "БДЖ Товарни превози". Планирано е срокът за подаване на оферти от потенциалните кандидати за придобиването на целия капитал на дружеството, което е част от "Холдинг БДЖ", да изтече през ноември.
Денят, в който бе обявен конкурсът, лидерът на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев обяви, че ангажиментите, които ще трябва да поеме бъдещият купувач, са съобразени с профсъюзите и дори, че те са ги определили. Той каза още, че синдикалистите са настояли като неустойка в договора за продажба да се запише, че всеки съкратен ще получи обезщетение в размер на минималните заплати за две години.
От Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" обаче не са доволни, че товарните превози ще се приватизират, каза Зарков. По неговите думи в стратегията на ЕС "Транспорт 2050" приоритет получава железопътният транспорт и 50% от превоза на пътници и товари на средни междуградски разстояния трябва да се извършва от железопътен и воден транспорт, вместо от автомобилен. Предстои пускането на "Дунав-мост 2", през който товарите от Западна Европа ще отиват към Средния Изток. В същото време ние започваме приватизация. Защо се продават печелившите товарни превози, попита лидерът на синдиката.
Според Зарков ангажимента към бъдещия купувач ще трае три години и той не е уверен, че след този период синдикатът ще може да защитава работниците в товарните превози. Въобще не знам някой работник да е спечелил от приватизация в България, каза той и допълни: тази дума у нас е станала нарицателна.  Цените на горивата вървят нагоре и ще продължат да поскъпват, а железопътният транспорт е евтин и екологичен. Не виждам логика в тази продажба, коментира Зарков. По неговите думи има много съмнения и много въпроси как и защо се прави тази приватизация. Според него до приватизация е можело да не се стигне, ако в ръководството на БДЖ е имало достатъчно добри специалисти. Това ръководство започна да прави безсмислени реформи, допълни той.
Розен Зарков обяви, че е възможна нова ефективна стачка в железниците. Нашият синдикат взе такова решение заедно с 1200 машинисти. Защото влаковете ги спират машинистите, ръководителите на движение и началниците на влаковете, поясни той. Все още обаче не били ясни детайлите заради започналия почивен сезон. Аргументите за стачката са свързани с условията на труд, ниските доходи и калпавото ръководство. Възнагражденията не са увеличавани от 3-4 години, а може и повече, каза Зарков. Средният доход на работещите в железницата е 450-500 лв. Аргумент за протеста ни е и неправилното управление на железницата, което доведе до намаляване на влаковете, а след това и намаляване на персонала, каза още синдикалистът.
 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ