07 Май 2024вторник13:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Подписват за тунела под Шипка

/ брой: 109

автор:Дума

visibility 80

Договорите за строителство и за строителен надзор на тунела под Шипка ще бъдат подписани днес, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Това става след близо 3-годишна процедура по Закона за обществените поръчки, която беше стартирана през 2019 г. и премина през обжалване в съда. Изграждането на съоръжението е приоритет по новата програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която чака одобрението от Европейската комисия.
С подписването на договорите реално може да започне реализацията на проекта. Първо ще трябва да бъде направено проектирането на съоръжението, тъй като поръчката е на инженеринг, което се очаква да отнеме около година. Самото строителство ще започне през 2023 г. и би трябвало да приключи до 2027 г.
Проектът предвижда изграждането на участък с дължина от 10,5 км. От тях близо 8 км са ново строителство, а 2,5 км е реконструкция на съществуващия първокласен път Габрово-Казанлък. Заложено е изграждането на 5 тунела с обща дължина 4 км. Тунелът под Шипка ще е с дължина от 3,22 км, а останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и един подлез.
Обществената поръчка за проектиране и строителство беше спечелена от ДЗЗД "Консорциум ПСВТ", в което участват "Пътни строежи - Велико Търново" АД, "Хидрострой" АД и "Пътинженерингстрой-Т" ЕАД. Стойността на договора с тях е 358 милиона лева с ДДС.
Срокът за проектиране на съоръжението е 240 дни (8 месеца), а на строителството - 1280 дни (около 3,5 години).

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 2053

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 2008

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1816

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 2123

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2351

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1897

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1939

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2199

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1996

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 2148

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ