29 Май 2020петък01:40 ч.

Полски учени откриха как да забавят коронавируса

Група учени от Ягелонския университет в Краков смятат, че са намерили инструмент, който значително забавя инфекцията на коронавируса SARS-CoV-2. Това съобщи Полската агенция за пресата.

Изследователите смятат, че тяхното постижение е обещаваща първа стъпка към изобретяване на лекарство или ваксина. „Веществото, което разработихме, е иновация от световна класа“, заяви професорът-вирусолог Кшиштоф Пиртс.

Изобретението е химично съединение, наречено HTCC. Съобщава се, че влияе не само на SARS-CoV-2, но и на MERS-CoV - причинителят на респираторния синдром в Близкия изток, който се появи в Саудитска Арабия през есента на 2012 г.

Сега полските учени планират да започнат клинични изпитвания на тяхното лекарство. HTCC е патентован и преди това тестван върху животни, но все още не е получено разрешение за употреба при хора. При гризачите това вещество не предизвиква влошаване на работата на дихателната система и не показва токсичност.

HTCC-полимерното съединение е създадено на базата на хитозан, получен от скариди или гъби. Изследователите са открили, че този полимер се свързва с протеина, който образува „корона“ на вируса и блокира взаимодействието му с клетъчния рецептор, тоест не може да навлезе в човешките клетки.

И братя Бобокови са арестувани

Станишев отново настоя за икономически щаб

Плащаме за вода и без консумация

Алкохолните турове по морето ще бъдат забранени

Банковото кредитиране се сви с над 300 млн. лв.

Меркел: ЕС да поеме повече отговорност в света