Поляците също разработват собствена суперкола
/ брой: 125
От бившите соц.страни, които и преди промените имаха развита автомобилна промвишленост, днес само Русия и бившата югославска република Словения предлагат спортни автомобили от най-висок клас. Руснаците се гордеят с спортната фамилия Маруся /Marussia/, а словенците със супермодела си Shayton Equilibrium, за който вече сме разказвали. Сега към двете страни иска да се присъедини и Полша.
Направо неизвестната полска фирма Arrinera Automotive планира още през следващия месец да представи супер автомобил собствена разработка с класическа компоновка – две места, средно разположен двигател и задно задвижване. За динамиката на колата ще се грижи 6,2-литров осемцилиндров, V-образен мотор с принудително пълнене с мощност 648 к.с. и максимален въртящ момент 819 Нм, взет назаем от модела Chevrolet Corvette ZR1.
В основата на полския суперкар е положена стоманена пространствена рама, за която се закрепват външните панели на купето, направени от композитни пластмаси. Освен тях в конструкцията е широко използван алуминий. Вратите са тип ножица, тапицировката е кожена, в интериора се използвани алуминиеви и карбонови елементи. Всичко останало около полската пътна ракета се държи в тайна, поляците не бързат да разкриват никакви други подробности, даже и не намекват как ще се казва автомобилът им, когато ще бъде предложен на пазара. Засега представят на обществено обсъждане компютърни разработки за вида на екстериора и интериора на колата си.
Съдейки по тях, дизайнът на машината е се е получил добре, макар, че трудно може да се каже, че “дружина полска” е сътворила някакъв шедьовър на автомобилното изкуство. Все пак колата има достатъчно съвременен и достоен вид, като имаме предвид, че автосветът е видял и доста по-лоши, да не кажем направо грозни коли, направени като че ли с теслата.
Да се предсказва евентуалното бъдеще на подобен автомобил, без да се знае нищо за характеристиките му, оборудването и цената е доста безмислено занятие, но поляците едва ли трябва да очакват някакъв огромен обществен интерес, както и сериозен наплив на потенциални купувачи.
Подобни проекти се явяват в автомобилния свят с доста честа периодичност в най-различни страни от света, но само единици от тях остават реална следа в историята на автомобила, като получават реално превъплъщение в метал, а много малко достигат и до пазара.
Да се направи спортен автомобил не е чак толкова трудно. Далеч по-сложната задача е той да си намери място под слънцето на място, окупирано от класиката на Ferrari, Porsche, Lamborghini и Aston Martin. Но е добре, че се намират авторомантици, които въпреки мизерните шансове за успех, продължават да се опитват да покажат нещо ново и интересно. Повечето от тях си докарват само загуби и проблеми, но без тях автосветът с неговата тотална унификация и глобализация би изглеждал супер скучно.