29 Ноември 2025събота01:38 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Поредна отсрочка за новите касови апарати

Чак при третото отлагане Горанов разбрал, че сроковете били недостатъчни

/ брой: 158

автор:Дума

visibility 1585

Финансовият министър Владислав Горанов подписа миналата седмица поредното, трето, отлагане на сроковете за смяна на софтуера към касовите апарати, въпреки заканите си, че няма да прави нови отстъпки. Министерството на финансите публикува поредните промени в Наредба Н-18 за касовите апарати. Регистрираните и нерегистрираните по ДДС фирми, които ползват софтуер за управление на продажбите (СУПТО), ще могат да работят по досегашния режим до 31 януари 2020 г. Според сегашните правила смяната трябваше да стане до 30 септември.

Според мотивите към наредбата съществуващите софтуери са най-различни и изискват сложни технически решения, поради което съществуващите срокове са недостатъчни.

За предстоящата подмяна на касовите апарати и софтуера към тях се разбра на 15 февруари 2018 г. след скандал в бюджетната комисия в парламента. Първоначално се предвиждаше тя да влезе в сила от 1 януари 2019 г. Впоследствие срокът се отложи за 31 март 2019 г.

След масов отпор на бизнеса заради проблемите, които създава промяната, финансовото министерство реши отново да отложи мярката за 30 септември. Бизнесът обаче се оплака, че и този срок е недостатъчен, поради което се наложи новото отлагане до 31 януари 2020 г. От 1 февруари компаниите трябва да работят с нов или актуализиран софтуер, който отчита продажбите в НАП до 5 минути и издава касова бележка с баркод.

Въвеждат се и отстъпки за средния и едър бизнес, при който основната част от плащанията минават по банков път, а минимален обем операции са чрез плащания в брой. На практика софтуерът на тези фирми няма да се налага да отговаря на новите изисквания, защото програмите им били много сложни, а рискът за укриване на оборот - минимален. Веднъж годишно тези фирми ще генерират "стандартизиран одиторски файл", който ще съдържа данни за всички регистрирани продажби. Облекчените фирми ще имат и по-дълъг срок, за да се приведат в съответствие с наредбата - 31 март 2020 г. До същата дата се удължава и срокът за софтуера на електронните магазини. До момента в НАП са регистрирани над 15 000 електронни магазина.

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 1239

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 1242

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 1175

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 1140

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 1050

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 1162

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 1248

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ